ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 - ساعت 11:15:08
چاپ خبر

حذف تدریجی جشنواره موسیقی مقاومت

دفتر موسیقی وزارت ارشاد پارسال خبر از برگزاری دومین دوره جشنواره ققنوس در اردیبهشت‌ماه داد اما تا امروز که بیش از یک سال از انتشار فراخوان آن می‌گذرد،‌ این جشنواره برگزار نشده است!

حذف تدریجی جشنواره موسیقی مقاومت

بهمن سال 94 فراخوان دومین جشنواره ققنوس از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد منتشر شد و قرار بود این رویداد موسیقایی دومین تجربه‌اش را در اردیبهشت ماه‌ 95 تجربه کند.

مهلت ارسال آثار این جشنواره تا پایان وقت اداری روز اول اردیبهشت‌ماه 1395 اعلام شد و بر  مبنای فراخوان منتشره مراسم اهدای جایزه ققنوس نیز قرار بود در تاریخ 26 اردیبهشت‌ماه 95 در تالار وحدت تهران برگزار شود.

بخش ویژه دومین جایزه ققنوس که بنا بود با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسه آوای هنر سلامت برگزار ‌شود، به موضوع سلامت (سلامت اجتماعی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی، سلامت معنوی با هدف ارتقای سلامت فردی و اجتماعی و حفظ محیط زیست) اختصاص داشت.

اما علی‌‌رغم انتشار فراخوان، دومین دوره این جایزه تا به امروز برگزار نشده است. هیچ یک از مسولان ‌معاونت هنری و یا دفتر موسیقی وزارت ارشاد در این باره توضیحی ارایه نکرده‌اند و این جشنواره عملا در سکوت مطلق به محاق رفت.

جلال مشفق دبیر اولین دوره این جایزه بود؛ جایزه‌ای که بنا به گفته مسولین، جایگزین جشنواره موسیقی مقاومت شد. مشفق درباره این جایزه گفته بود: «این جایزه تجمیع فعالیت‌های بخش موسیقی ارزشی در حوزه موسیقی دفاع مقدس است که پیش از این در قالب جشنواره‌های مختلف با صرف هزینه‌های هنگفت ولی بازدهی پایین برگزار می‌شد؛ برای سامان دادن به جشنواره‌های موسیقی دفاع مقدس، طرحی ارائه شد که با تجمیع آنها، جشنواره‌ای با رویکرد و مضمون انسانی در شکلی گسترده برگزار شود.»

جشنواره‌ای که بنا بود فعالیت‌های موسیقی ارزشی و دفاع‌مقدس را تجمیع کند، بدون هیچ گونه توضیحی تعطیل شد تا به این بهانه جشنواره موسیقی مقاومت هم تعطیل شود. حال سوالی که در انتها باقی می‌ماند این است که تعطیلی جشنواره ققنوس ناشی از بی‌نظمی همیشگی معاونت هنری ارشاد بوده یا هدفی وجود داشته و بر مبنای دلیلی این اتفاق افتاده است؟

منبع: خبرگزاری فارس

 

جشنواره ققنوس,جلیل مشفق,موسیقی دفاع مقدس,دفاع مقدس
آمار بازدید : 1,058
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500