ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : شنبه 26 فروردین 1396 - ساعت 12:03:04
چاپ خبر

در مراسم یادبود «سوگ ترانه» عنوان شد؛

سالار عقیلی: هشتاد درصد شهرتم را مدیون آثار یداللهی هستم

مراسم «سوگ ترانه» به یاد افشین یداللهی عصر پنجشنبه 24 فروردین با حضور اهالی فرهنگ و هنردر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

سالار عقیلی: هشتاد درصد شهرتم را مدیون آثار یداللهی هستم

به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، فرزاد حسنی مجری برنامه یداللهی را فانوس دریایی دریای متلاطم خانه ترانه خواند که منطق والایش نه تنها در تمام عرصه‌های زندگی بلکه در شعر و ترانه‌هایش نمایان بود.

محسن سلیمانی -رییس فرهنگ سرای ارسباران- با ابراز تأسف شناسنامه درختی که یداللهی سال 94 در بوستان گفتگو کاشته بود را به پدر بزرگوار دکتر تقدیم و به برگزاری جلسات خانه ترانه به یاد پدر خانه ترانه تاکید کرد .

 بابک زرین -آهنگساز- گفت :  افشین یداللهی  انسانی اخلاق مدار بود که بر بهتر بودن کارها جدید نسبت به کارهای قدیم تاکیدداشت.

پخش کلیپ از فعالیت های افشین یداللهی بخش دیگر این برنامه بود.

سالار عقیلی درباره زنده یاد افشین یدالهی و همکاری خود با آن مرحوم گفت: هشتاد درصد شهرتم را مدیون آثار افشین یداللهی هستم بدون مبالغه اشعار او خیلی خاص بود. نخستین همکاری من با افشین یدالهی «چله به چله» بود و همکاری شاخص دیگ ما سریال «تبریز در مه» و «معمای شاه» بود. روز درگذشت افشین یدالهی نتوانستم اشعار او را اجرا کنم و از خدا می‌خواهم از این به بعد صبری برای اجرای اشعار او به من عطا کند.

وی افزود: کسی به غیر از افشین نمی‌تواند در سرودن اشعار معجزه کند. چرا که افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرا نبود، بلکه انسانی آزاده و پاک نهاد بود به همین دلیل است که آثاری مثل «وطنم ای شکوه پابرجا»، «در دل التهاب دوران‌ها» و مابقی اشعار او در قلب مردم  نفوذ کرد.

اجرای زنده سالار عقیلی با «شعر وطن» و «تبریز در مه» از  افشین یداللهی و همراهی پیانو حریر شریعت زاده بخش دیگراین برنامه بود.

در ادامه این مراسم عباس سجادی دغدغه‌های افشین یداللهی را گروهی دانست و خاطرنشان کرد: جلسات خانه و ترانه بعد از 15 سال باید با یک تشکیلات به صنفی وابسته شود تا با انسجام به دور از تک روی‌ها وسلیقه ها و تغییرات مدیریتی به حیات خود ادامه دهد.

خشایار اعتمادی، یداللهی را جریان ساز خواند که پرمغز حرف می‌زد، می‌نوشت و شعر می‌گفت و مطمئن بود روزی باور می شود. او با نواختن پیانو به اجرای اشعاری از افشین یداللهی پرداخت .

محمدرضا فروتن -بازیگر- گفت : افشین در کلمه زندگی کرد و با کلمه از بین ما رفت و برای همیشه در قلب‌ها باقی می‌ماند. او روانپزشکی حاذق بود که به بیماران اهمیت می‌داد و آن‌ها را با عشق ، محبت وانرژی عجیب درمان می‌کرد. او با آمدنش به این زندگی از مادیدار کرد و زندگی را برای ما عمیق تر کرد و من معنای یک رفاقت اصیل را با او تجربه کردم.

پرستو صالحی -بازیگر-گفت: از شاعری یداللهی حرف نمی‌زنم چون همه از جایگاه والای او در این عرصه آگاه‌اند. یداللهی آن چیزی را می‌گفت که آن را زندگی می‌کرد برای همین است که نبودنش را  باور نمی‌کنیم ما هم باید همانند او همانگونه باشیم که می گوییم وبه گفته‌هایمان جامه عمل بپوشانیم.

رضا رفیع -شاعر طنز پرداز- در بخش دیگر مراسم خاطرنشان کرد: یداللهی با ترانه‌هایش شادی روان را مورد توجه قرارمی داد او براین باور بود که تنها نباید روی سنگ قبر نوشت شاد روان  بلکه باید با روان شاد زندگی کنیم.

سید کاظم سجادی سفیر کشور ارمنستان، سعید بیابانکی، محمدعلی بهمنی، اکبر آزاد، عبدالجبار کاکایی و بسیاری از هنرمندان و اهالی فرهنگ  در «سوگ ترانه» حضور داشتند.

منبع: هنر آنلاین

افشین یداللهی,اشعار افشین یداللهی,دکتر افشین یداللهی,ترانه,شعر,خانه ترانه,فرهنگسرای ارسباران,فرزاد حسنی,محسن سلیمانی,بابک زرین,سالار عقیلی,عباس سجادی,خشایار اعتمادی,محمدرضا فروتن,پرستو صالحی,رضا رفیع,کاظم سجادی,سعید بیابانکی,محمدعلی بهمنی,اکبر آزاد,عبدالجبار کاکایی
آمار بازدید : 1,077
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500