ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : پنج‌شنبه 31 فروردین 1396 - ساعت 00:04:11
چاپ خبر

علم‌الهدی: موسیقی را حرام نمی‌دانم/با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم

سید‌احمد علم‌الهدی (امام جمعه مشهد) که طی چند سال اخیر همواره نظراتش درباره موسیقی با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده؛ در تازه‌ترین سخنانش از حرام نبودن موسیقی و گوش دادنش به برخی از آهنگ‌ها گفته است البته او بازهم تاکید کرده که از مخالفان سرسخت کنسرت‌هاست.

علم‌الهدی: موسیقی را حرام نمی‌دانم/با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم

حجت الاسلام سید‌احمد علم‌الهدی (امام جمعه مشهد) عصر دیروز در بخشی از نشست صمیمانه نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره هنر موسیقی گفت: بنده ضد هنر نیستم، خود را بیش از هنرمندان طرفدار هنر می‌دانم چون اگر هنر در مسیر تعالی انسانی قرار گیرد، بهترین عبادت است.

وی در ادامه افزود: مخالفت من با هتل‌سازی، ساخت مراکز تفریحی و برنامه‌های گردشگری دروغ است. پذیرفتن حرف دیگران به نقل از من و نشنیدن حقیقت از زبان خودم، خلاف روحیه علمی و تحقیقی شماست. نه ضد گردشگری و نه ضد هتل حرف نزده‌ام؛ گفته‌ام مشهد فضای گردشگری نیست، فضای زیارت است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت، «هنر کُش» است. مبانی فقهی بنده برای موسیقی با امام و رهبری یکی است، بنده هم موسیقی را حرام نمی‌دانم و به برخی از آهنگ‌ها هم گوش می‌دهم.

وی افزود: معتقدم هنر مظلوم است اما مبدأ مظلومیت هنر مصادره شدن آن است. تمام جریان‌های هنری از موسیقی، شعر، نقاشی و سینما ابزاری برای تعالی ابزار انسانی و اسلامی هستند. هنر در کنار علم، بال دیگر در تکامل انسانی است. در قرن‌های گذشته هنر به‌ عنوان ابزار لذت، هوس‌بازی و خوش‌گذرانی مصادره شده است.

علم‌الهدی همچنین عنوان کرد: بنده ضد هنر نیستم، خود را بیش از هنرمندان طرفدار هنر می‌دانم چون اگر هنر در مسیر تعالی انسانی قرار گیرد، بهترین عبادت است.

وی گفت: مظلومیت موسیقی این است که در دانشگاه کنسرت بگذارند و برای آن بیرون از دانشگاه بلیت بفروشند! در دیگر کشورها کنسرت ابزار هنر است نه ابزار تفریح و عیاشی.

منبع: ایلنا

علم‌الهدی,امام جمعه مشهد,موسیقی,کنسرت,هنر
آمار بازدید : 1,176
تعداد نظرات (2)
?
mino
6 سال و 330 روز و 21 ساعت و 3 دقیقه و 9 ثانیه قبل

:/

?
سارا علمی
6 سال و 331 روز و 20 ساعت و 30 دقیقه و 31 ثانیه قبل

در مورد مظلومیت موسیقی حرف باحالی زده
درود بر اقای علم الهدی

ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500