ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : جمعه 8 اردیبهشت 1396 - ساعت 14:36:57
چاپ خبر

آغاز دومین جشنواره موسیقی معاصر تهران

6 اردیبهشت نشست رسانه‌ای دومین جشنواره موسیقی معاصر تهران با حضور مدیر اجرایی و مدیر و مشاور هنری این جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

آغاز دومین جشنواره موسیقی معاصر تهران

این نشست با صبحت‌های مدیر اجرایی دوره دوم جشنواره بین‌المللی موسیقی معاصر تهران آغاز شد که احسان تارخ در خصوص این دوره از جشنواره معاصر گفت: دبیرخانه دومین دوره فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران کار خود را از خرداد سال گذشته آغاز کرد و در این زمینه مرکز موسیقی «اسپکترو» ما را در امر دعوت از گروه‌های موسیقی حمایت کرد.

احسان تارخ در خصوص دعوت‌شدگان به دومین دوره فستیوال موسیقی معاصر تهران گفت: تاکنون کشورهای آلمان، سوئد، لهستان، ایتالیا، فرانسه، فنلاند و مصر برای حضور در جشنواره معاصر اعلام آمادگی کرده‌اند که از این بین بیش از 11 هنرمند یا گروه برای حضور در جشنواره انتخاب خواهند شد. البته متأسفانه نمایندگان کشورهای مصر و فرانسه به دلایل اداری نمی‌توانند در جشنواره حضور بیابند.

مدیر اجرایی دومین دوره جشنواره موسیقی معاصر تهران با اشاره به رویکرد جشنواره در خصوص دعوت از گروه‌های خارجی گفت: گروه‌های خارجی که به جشنواره دعوت می‌شوند، می‌بایست که با حمایت اسپانسرها و حامیان مالی داخلی خودشان در جشنواره حضور بیابند و فقط از زمانی که وارد ایران می‌شوند، تأمین منابع مالی آن‌ها بر عهده جشنواره است. 

تارخ افزود: تلاش دبیرخانه دومین دوره جشنواره موسیقی معاصر تهران این است که این جشنواره به یک رویداد استاندارد جهانی نزدیک شود و موسیقی معاصر ایران نیز به گروه‌های خارجی شناسانده شود که به همین علت مقرر گردیده که گروه‌های خارجی از آثار آهنگسازان ایرانی نیز در اجراهای‌شان بنوازند. 

مدیر اجرایی جشنواره معاصر تهران به حضور ارکستر نیلپر در دومین دوره جشنواره معاصر اشاره کرد و توضیح داد: ارکستر «نیلپر» همچون سال گذشته که با هنرمندان لهستانی به روی صحنه رفت، امسال نیز به عنوان مجموعه ثابت فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران این بار با هنرمندان ایتالیایی به اجرای برنامه می‌پردازد. 

احسان تارخ در خصوص بخش‌های مختلف دومین دوره جشنواره موسیقی معاصر تهران گفت: جشنواره موسیقی معاصر تهران یک بخش دانشگاهی و پژوهشی دارد که در تعامل با پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و با همکاری آقای آذین موحد کارش را انجام داده و با مشارکت برخی از هنرمندان کشورهای مختلف فنلاند، لهستان و آلمان یک‌ سری برنامه‌های آموزشی در دانشکده موسیقی دانشگاه تهران برگزار می‌کند.

تارخ در خصوص بخش سمینار جشنواره نیز چنین اظهار داشت: سمینار پژوهشی موسیقی در ایران از چهارشنبه 6 اردیبهشت با حضور هنرمندان و پژهشگران برجسته حوزه موسیقی و با مسئولیت حمیدرضا اردلان در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود و تا روز 7 اردیبهشت با بیان مطالبی ارزنده در حوزه مطالعات دانشگاهی و پژوهشی فعالیت‌های موسیقی معاصر در ایران ادامه خواهد داشت. 

مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی معاصر تهران گفت: در دومین دوره از جشنواره موسیقی معاصر تهران آنسامبل «بامداد» به سرپرستی سهند شکرزاده پروژه «1695» را با رهبری نادر مشایخی به روی صحنه می‌برد.

تارخ همچنین نرخ بلیت‌های دومین دوره جشنواره موسیقی معاصر تهران که در تالار رودکی تهران و طبقه دوم تالار وحدت اجرا می‌شود را 30 و 40 هزار تومان اعلام کرد که این مبلغ برای دانشجویان با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود. 

در ادامه این نشست نوید گوهری مدیر هنری دومین دوره جشنواره موسیقی معاصر تهران نیز صحبت کرد که در ابتدای صحبت‌هایش از کاهش آمار شرکت‌کنندگان دومین دوره نسبت به دوره اول خبر داد و اعلام کرد که این کاهش آمار به خاطر آن است که دوره اول جشنواره تازگی داشت و طبیعی بود که شرکت‌کنندگان بیشتری داشته باشد. وی ابراز امیدواری کرد که در دوره دوم جشنواره موسیقی معاصر تهران گروه‌های تخصصی‌تری به اجرای موسیقی بپردازند. 

پس از گوهری نوبت به صحبت‌های مشاور هنری جشنواره رسید که آیدین صمیمی مدیریت مرکز موسیقی «اسپکترو» در این باره گفت: مرکز موسیقی «اسپکترو» چندی پیش توسط من و همسرم در لهستان تأسیس شد و هدف ما از تأسیس آن معرفی موسیقی‌های روز جهان به ایران و همچنین موسیقی‌های هنرمندان ایرانی به مجموعه‌های خارجی بود که همکاری با برگزارکنندگان فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران در راستای همین هدف است.

آیدین صمیمی در خصوص دومین دوره جشنواره موسیقی معاصر تهران توضیح داد: در دوره جاری برای انتخاب گروه‌های خارجی به بررسی آثار موسیقی در سطح دنیا و همچنین بررسی پیشنهادات ارائه شده گروه‌های خارجی از کشورهای مختلف پرداختیم تا در نهایت گروه‌های تخصصی‌تری در جشنواره حضور بیابند.

وی در ادامه افزود: یک پیانیست فرانسوی قرار بود به جشنواره موسیقی معاصر تهران بیاید که متأسفانه بیماری این هنرمند و مشکل ممنوعیت وی از پرواز باعث عدم حضور ایشان گردید اما گروه‌های دیگر بدون مشکل خود را برای حضور در جشنواره موسیقی معاصر به تهران می‌رسانند. 

دومین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی معاصر تهران از روز 6 تا 16 اریبهشت سال جاری به همت موزه هنرهای معاصر تهران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و پردیس زیبای دانشگاه تهران برگزار در تالار وحدت و تالار رودکی می‌شود.

منبع: هنر آنلاین

موسیقی,جشنواره موسیقی,موسیقی معاصر,جشنواره موسیقی معاصر,دومین جشنواره موسیقی معاصر,موزه هنرهای معاصر تهران,جشنواره بین‌المللی موسیقی معاصر تهران,احسان تارخ
آمار بازدید : 1,027
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500