ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : یک‌شنبه 10 اردیبهشت 1396 - ساعت 10:16:28
چاپ خبر

نیلوفر محبی : «از نهان تا بیکران» متولد می‌شود

نوازنده و آهنگساز آلبوم «از نهان بیکران» با اشاره به جزییات انتشار اولین اثر مستقل خود از حال و هوای موسیقی سخن گفت که می داند بعد از انتشار با واکنش های متفاوتی روبه رو خواهد شد.

نیلوفر محبی : «از نهان تا بیکران» متولد می‌شود

به گزارش مای ریتم و به نقل از خبرگزاری مهر، نیلوفر محبی نوازنده ویولن و خالق آلبوم «از نهان تا بیکران» که طی روزهای آینده توسط شرکت ترانه شرقی منتشر می شود با اشاره به انگیزه های خود برای تولید این آلبوم بیان کرد: تولید این آلبوم در فضایی کاملا متفاوت از آنچه تا امروز در عرصه نوازندگی تجربه کرده بودم انجام گرفته زیرا اصلا نمی خواستم به سمت ساخت اثری بروم که رنگ و بوی سفارشی داشته باشد. شما به عنوان یک شنونده هم مخاطب موسیقی الکترونیک هستید و هم مخاطب موسیقی کلاسیک و این یعنی یک تجربه متفاوت.

این نوازنده که سابقه نوازندگی در ارکسترهای مختلف در کنار خوانندگان مطرح کشورمان را داشته است، ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه تعدادی از هنرمندان که در ایران مشغول فعالیت در عرصه موسیقی کلاسیک غربی هستند تعصب باورنکردنی  به این گونه و سبک دارند و وقتی می بینند یکی از همکارانشان وارد فضایی شده که به نوعی حال و هوای موسیقی شرقی و غیره را دارد، جبهه می گیرند و آن نوازنده یا آهنگساز را متهم می کنند اما من با اینکه می دانم ورود به این فضا موافقان و مخالفانی دارد از این مرحله رد شدم و دوست دارم فضایی را که تجربه کردم با مخاطبان به اشتراک بگذارم؛ فضایی که یک جایی به موسیقی ترکی، جای دیگر به موسیقی عربی، سپس به موسیقی کلاسیک و شاید هم به موسیقی الکترونیک نزدیک است.

وی تاکید کرد: امیدوارم فضا به گونه ای رقم بخورد که این نوع اجرا به مثابه امضای هنری من به حساب آمده و تبدیل به یک آلبوم تکراری در عرصه نوازندگی نشود. البته شاید به دلیل اینکه چنین کاری تا به امروز توسط یک نوازنده خانم تجربه نشده بیشتر به چشم بیاید اما برای من ارزش و اعتبار آن به کیفیت موسیقی آن است که خوشبختانه با انتشار تک قطعه هایی در فضای مجازی بازتاب خوبی گرفته ام و جالب اینکه مردم عادی بیشتر از کسانی که قرابتی با موسیقی کلاسیک دارند با فضای کار ارتباط برقرار کرده اند.

محبی در بخش دیگری از صحبت های خود با معرفی برخی از همکارانش در تولید آلبوم «از نهان تا بیکران» توضیح داد: پدرام فریوسفی، میثم مروستی و سامان صمیمی نوازندگانی بودند که اجرای برخی از قطعات همکاری بسیار خوبی با بنده داشتند. محسن رجب پور مدیرعامل موسسه «ترانه شرقی» هم به عنوان تهیه کننده همکاری صمیمانه ای داشت البته در این میان نمی توان از همکاری خوب دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز صحبتی نکرد، زیرا حداقل من تا به امروز کمتر سراغ داشتم که برای موزیک ویدیوی یک نوازنده خانم مجوزی صادر شود و این نشان دهنده حسن توجه آنهاست که امیدوارم نتایج خوبی هم داشته باشد.

خالق آلبوم «از نهان تا بیکران» در پایان تصریح کرد: اگر کمی خود را باور داشته باشیم متوجه می‌شویم در آن سوی دنیا مخاطب برای موسیقی ایرانی ارزش زیادی قائل است و دوست دارد هر لحظه با فضای موسیقایی کشورمان آشنا شود.

آلبوم «از نهان تا بیکران» با هنرمندی نیلوفر محبی روز ۲۳ اردیبهشت ماه در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

نیلوفر محبی,از نهان تا بیکران,آلبوم از نهان تا بیکران,محسن رجب پور,موسیقی ایرانی
آمار بازدید : 1,122
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500