ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : یک‌شنبه 10 اردیبهشت 1396 - ساعت 10:21:22
چاپ خبر

اعلام تاریخ انتشار «شال»/ کاوه آفاق: از اجرای موسیقی در خیابان کیف می کنم، در کنسرتِ اردیبهشت تئاتر ببینید

خواننده موسیقی پاپ-راک کشورمان در آستانه برگزاری تازه ترین کنسرتش در تهران از اجرای یک برنامه متفاوت موسیقایی تئاتری با اتفاقات ویژه سخن گفت.

اعلام تاریخ انتشار «شال»/ کاوه آفاق: از اجرای موسیقی در خیابان کیف می کنم، در کنسرتِ اردیبهشت تئاتر ببینید

کاوه آفاق خواننده موسیقی پاپ-راک کشورمان که روز بیستم اردیبهشت ماه امسال تازه ترین کنسرت خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد کرد با اشاره به جزییات برگزاری این اجرای زنده گفت: در این کنسرت نیز همانند کنسرت قبلی با اجرای متفاوت که ترکیبی از تئاتر و بازیگری است روی صحنه خواهیم رفت.

خواننده آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» درباره قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شود، توضیح داد: در این کنسرت قطعات قدیمی چون «شال»، «اتاق آبی»، «ایران»، «فلوکستین» و «عطر تو» را در کنار قطعات جدید اجرا می‌کنیم و من و گروه تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا اجرای متفاوت و با کیفیتی را به نمایش بگذاریم.

آفاق به برگزاری چند اجرای صحنه‌ای در شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۱ فروردین امسال اولین تور کنسرتم در خارج از تهران در رشت برگزار شد. این در حالی است که پس از برگزاری کنسرت تهران دوباره تورهای کنسرت در شهرهای مختلف شروع خواهد شد.

این خواننده درباره دلایل تغییر تهیه کننده پس از برگزاری کنسرت اولش تصریح کرد: برخی مسایل حاشیه ای باعث شد تا دیگر نتوانم با تهیه کننده قبلی کار کنم. خوشبختانه با آقای توتونچیان تهیه کننده جدیدم که تاکنون حمایت های بسیاری از من و گروهم انجام داده، همکاری موفقیت آمیزی را شروع کرده ام به همین جهت کنسرت تهران نیز تحت امتیاز موسسه «ققنوس» و به تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان برگزار می شود.

این خواننده از انتشار دومین آلبومش پس از برگزاری کنسرت تهران، خبر داد و گفت: آلبوم جدید با نام «شال» منتشر خواهد شد. این آلبوم حدود ۱۳ آهنگ دارد که چهار ترک آن شامل آهنگ های قدیمی ام هستند. البته معروف ترین آنها، قطعه «شال» است که در آلبوم جدید منتشر خواهد شد. دلیل گنجاندن آهنگ های قدیمی در آلبوم جدید فقط به این جهت است که کپی رایت آثارم حفظ شود، زمانی که من همراه گروه the ways به صورت زیرزمینی کار می‌کردم، آهنگساز، شاعر و خواننده ۹۹ درصد قطعات از «شال» و «اتاق آبی» گرفته تا دیگر آهنگ‌ها بودم، اما به دلیل این‌که زیرزمینی بودیم و مجوز نداشتیم امکان ثبت این آثار وجود نداشت. بنابراین در هر آلبوم ۳-۴ قطعه از آثار قدیمم را می‌گذارم و به همین دلیل  آهنگ هایی نظیر «شال» را در قالب آلبوم به طور رسمی ثبت کردم. آلبوم «شال» با همان سبک همیشگی‌ام که تلفیقی از پاپ و راک  است، منتشر می شود.

آفاق در پایان از اخذ مجوز برای تک آهنگ «امسال» خبر داد و گفت: «امسال» عنوان تازه ترین تک آهنگی است که به تازگی مجوز انتشار آن را دریافت کردیم. محتوای این قطعه اتفاقات تلخ سال گذشته و از دست دادن هنرمندان شایسته و ارزشمند کشورمان است. این آهنگ قرار بود در سال گذشته منتشر شود اما مراحل صدور مجوز آن طول کشید تا اینکه در روزهای اخیر مجوز انتشار آن را دریافت کردیم. آهنگ «امسال» یکی از قطعه‌ آهنگ‌های جدید آلبوم «شال» هم است.

کاوه آفاق از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی است که طی روزهای آینده کنسرت «از شال سرخ تا اتاق آبی» را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به صحنه می برد. این خواننده سال‌ها همراه گروه the ways و در موسیقیِ غیر رسمی به نشر آثارش می پرداخت. آفاق پس از جدایی از گروه راه ها و چند سال سکوتِ پر فراز و نشیب بالاخره در سال گذشته موفق به اخذ مجوزهای لازمه شد و آلبوم «با قرص ها می رقصد» را روانه بازار کرد.

 

برای پخش آنلاین و در صورت تمایل دانلود آثار «کاوه آفاق» اینجا را کلیک کنید.

 

آفاق همچنین با بیان اینکه از اجرای موسیقی در خیابان کیف می‌کند، گفت: این موضوع در گروه‌های موسیقی دنیا نیز متدوال است و عشقی دارد که این کار را برای آن‌ها اعتیادآور می‌کند و دوست دارند بیشتر در خیابان بنوازند تا روی صحنه.

او که به‌تازگی در حمایت از سیل‌زدگان آذربایجان، اجراهایی را در خیابان و مکان‌های عمومی برگزار کرده است، درباره موسیقی خیابانی اظهار کرد: این یک ژانر از موسیقی است که بسیاری از گروه‌های موسیقی دنیا هستند که هرگز دوست ندارند کنسرت بدهند و روی استیج باشند. به‌عنوان مثال، آن‌ها عشق می‌کنند در مترو ساز بزنند و البته گروه‌های پردرآمدی نیز هستند.

آفاق ادامه داد: در ایران بسیاری از گروه‌ها و اشخاصی که موسیقی خیابانی کار می‌کنند، بسیار حرفه‌ای هستند و سطح کارشان از افرادی که مجاز هستند، بالاتر است، درآمد آن‌ها کم نیست و دارند کار فرهنگی خوبی انجام می‌دهند. زیرا در بسیاری از کنسرت‌های ما، افرادی روی صحنه هستند که آهنگ‌های سخیف می‌نوازند و ذره‌ای به فرهنگ کمک نمی‌کنند هیچ، بلکه این موضوع افول فرهنگی نیز درپی دارد، اما کسانی که در کنار خیابان نوازندگی می‌کنند، آثار خوب و فاخری را اجرا می‌کنند و این خیلی بیشتر به فرهنگ ما کمک می‌کند.

این خواننده تاکید کرد: نوازندگان خیابانی باید بیمه شوند. بسیاری از نوازندگان خیابانی از ما خیلی بهتر هستند. موسیقی خیابانی ایران باید در مسیر درستی قرار بگیرد. وزارت ارشاد به گروهی با نام «زرد یواش» که از دوستان من هستند، مجوز داد، اما تهیه‌کننده‌ها آن‌ها را اذیت کردند.

او درباره برگزاری فستیوال موسیقی خیابانی در ایران که در دنیا کار مرسومی است، گفت: موضوع اصلی این است در حال حاضر فستیوال برای مایی که مجاز هستیم، وجود ندارد چگونه قرار است برای این بچه‌ها فستیوال بگذارند؟!

کاوه آفاق,موسیقی پاپ,موسیقی راک,پاپ,راک,پاپ-راک,موسیقی پاپ راک,کنسرت کاوه آفاق,شال,آلبوم شال,آلبوم شال کاوه آفاق,با قرص‌ها می‌رقصد,آلبوم با قرص‌ها می‌رقصد,آلبوم جدید کاوه آفاق,آثار کاوه آفاق,دانلود آلبوم شال,دانلود آلبوم شال کاوه آفاق,دانلود آثار کاوه آفاق,موسیقی خیابانی,زرد یواش,فستیوال موسیقی خیابانی
آمار بازدید : 1,116
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500