ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : یک‌شنبه 10 اردیبهشت 1396 - ساعت 10:57:51
چاپ خبر

«سامان احتشامی» بازیگر می شود

سامان احتشامی‌ (آهنگساز و پیانیست) این روزها مشغول انجام تجربه‌ای متفاوت در حوزه موسیقی و بازیگری است. او قرار است در نقش یک نوازنده پیانو در نمایشی به کارگردانی محمد رحمانیان روی صحنه برود.

«سامان احتشامی» بازیگر می شود

سامان احتشامی علاوه بر آهنگسازی؛ قرار است با بازی در یک نمایش به کارگردانی محمد رحمانیان؛ گروه پرچین را همراهی کند. این آهنگساز به خبرنگار ما گفت: این سومین فعالیت حرفه‌ای من با محمد رحمانیان است که طی آن نمایش «نام تمام مادران» را از 16 تا 19 اردیبهشت در سالن احسان شهر شیراز اجرا خواهیم کرد.

این آهنگساز و نوازنده پیانو در ادامه افزود: در این نمایش نقش یک پیانیست را بازی می‌کنم. داستان نمایش در منزلی اتفاق می‌افتد که در نزدیکی آن لوکیشن یک فیلم مذهبی قرار دارد. عوامل فیلم در این منزل حضور دارند و اتفاقاتی رخ می‌دهد؛ من به عنوان نوازنده‌ای که همراه با این بازیگران حضور دارم؛ هم نقش بازی می‌کنم و هم آهنگ‌هایی را به اجرا درمی‌آورم که به عنوان موسیقی متن این منزل محسوب می‌شود. این موسیقی، همزمان صحنه‌های مختلف؛ نمایش را نیز به یکدیگر می‌چسباند.  

وی همچنین درباره سابقه بازیگری‌ اش عنوان کرد: من از سن هفت سالگی در رادیو حضور داشتم و در برنامه «صبح جمعه با شما» با مرحوم منوچهر نوذری همکاری می‌کردم؛ بعدها در نمایشنامه‌های رادیویی زیادی نیز حضور داشتم. همچنین از سنین کم در عرصه صدا و صدابرداری نیز فعالیت کرده‌ام و به همین دلیل با بسیاری از کارگردان‌ها و بازیگرها همکاری داشته‌ام. در عرصه موسیقی فیلم نیز فعالیت‌های زیادی انجام داده‌ام و عاشق بازیگری هستم.

احتشامی گفت: یکی از دلایلی که دنبال بازیگری نرفتم و در این عرصه کمتر حضور داشته‌ام، این بوده که در دوران دبیرستانم عزت‌الله خان انتظامی را دیدم. جناب انتظامی به من گفتند‌: ببین تو قد و قامتی داری که هیچ وقت در این بازار سینما و تئاتر سوپراستار نخواهی شد؛ الان دوره قدیم نیست که من با این جثه و قیافه‌ام بیایم و بازیگری کنم؛ اگر من در دهه سی و چهل دیده شدم، کارگردان‌هایی مثل علی حاتمی یا داریوش مهرجوی وجود داشتند؛ اینها کسانی بودند که کارهای هنری می‌کردند و ظاهر بازیگرها برایشان مهم نبود. اگر شما در بازیگری از ظاهر و جثه مناسب برخوار نباشی؛ نمی‌توانی موفقی خود در رشته کاری خود را تکرار کنی به این معنا که در موسیقی و بازی به یک میزان به موفقیت دست پیدا کنی.

وی افزود: در واقع رای من را استاد انتظامی زد و باعث شد تا در زمینه موسیقی فعالیت کنم. همین موسیقی و اخلاق من موجب شد تا در تئاترهایی چون :ترانه‌های قدیمی»، «سینماهای من» و برخی آثار دیگر حضور داشته باشم و به خاطر شیطنت‌ هایی که دارم آقای رحمانیان نقش‌های کوتاهی هم به من می‌دهند.

این پیانیست در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به کمتر شنیده شدن موسیقی ایرانی در جامعه گفت: اگر موسیقی ایرانی مقداری از دل جامعه فاصله گرفته به این دلیل است که دیده نمی‌شود. ما هنوز هم در رادیو و تلویزیون‌مان هیچ برنامه‌ای که به صورت تخصصی درباره موسیقی سخن بگوید؛ نداریم. یکبار از بنده دعوت کردند در برنامه «راه شب» درباره موسیقی و زندگی با موسیقی در آخر شب برای مردم صحبت کنم اما در نهایت اجازه ندادند این اتفاق بیفتد و گفتند این کار مجوز ندارد. بنابراین وقتی به کاری از بطن ماجرا مجوز نمی‌دهند که در انظار عمومی قرار بگیرد و در تلویزیون دیده و شنیده شود؛ مردم هم کمتر این موسیقی را که بخش مهمی از فرهنگ‌شان است را نمی‌شنوند. اگر ما اهالی موسیقی آنتن صداوسیما را دراختیار داشته باشم و امکان تولید برنامه‌ای مانند خندوانه را در حوزه موسیقی داشته باشیم، اطمینان داشته باشید در زمان پخش برنامه ترافیک تهران نصف خواهد شد.

نمایش «نام تمام مادران» به کارگردانی محمد رحمانیان با بازی بازیگران دیگری چون نوشین اعتماد، رویا بختیاری، سیما تیرانداز، الهام دهقانی، سینا رازانی، سانیا سالاری، بهنوش طباطبایی، مبینا طبائی، هانا کامکار و آشا محرابی از 16 تا 19 اردیبهشت هر روز در دو سئانس (ساعت‌های 18 و 21) در شیراز روی صحنه می‌رود.

موسیقی این نمایش توسط علیرضا افکاری آهنگسازی شده که با نوازندگی پیانو سامان احتشامی و همخوانی هانا کامکار و بهناز بلوکی اجرا می‌شود.

منبع: ایلنا

سامان احتشامی,محمد رحمانیان,گروه پرچین,صبح جمعه با شما,منوچهر نوذری,عزت الله انتظامی,نام تمام مادران,نمایش,نمایش نام تمام مادران
آمار بازدید : 1,142
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500