ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 - ساعت 09:55:49
چاپ خبر

برنامه‌های ستاد هنرمندان دکتر روحانی اعلام شد

در ابتدای دولت یازدهم؛ فرهنگ و هنر با مشکل مشروعیت روبرو بود و هنرمندان را برانداز می‌دانستند/علاقه داریم شجریان کنسرت برگزار کند

حجت الله ایوبی (رئیس ستاد هنرمندان دکتر روحانی) با تاکید بر رونق تئاتر، سینما و کنسرت در دولت یازدهم، از تلاش‌های دولت روحانی برای کسب آزادی‌های مشروع هنرمندان در چهار سال گذشته سخن گفت.

در ابتدای دولت یازدهم؛ فرهنگ و هنر با مشکل مشروعیت روبرو بود و هنرمندان را برانداز می‌دانستند/علاقه داریم شجریان کنسرت برگزار کند

حجت الله ایوبی (رئیس ستاد هنرمندان حسن روحانی) طی سخنانی گفت: خوشبختانه در زمانی که در دینا زبان خشونت وجود دارد ما در کشوری هستیم که امنیت در آن حکمفرماست و این امنیت مرهون تلاش‌های شهدا و رزمندگان است.

ایوبی با انتقاد از اینکه مباحث فرهنگی در مناظره‌ها مطرح نمی‌شود، گفت: متاسفانه در مناظره‌ها مسائل اقتصادی و سیاسی گفته می‌شود درحالیکه فرهنگ مساله بسیار مهمی است از همین منظر ما به هنرمندان پیشنهاد می‌دهیم تا خیلی شفاف و روشن خواسته‌های خود را از نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کنند. ما معتقدیم امروز رفتار رای‌گیری در ایران دچار یک تحول مثبت شده و رفتار هیجانی به یک رفتار منطقی و عقلانی تغییر کرده است.

در شهری مانند پاریس ۵۴ درصد شاغلان در بخش فرهنگ فعال هستند

وی با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در توسعه اقتصادی و سیاسی گفت: امروز اگر به آمار اشتغال در کشورهای همچون فرانسه و انگلیس نگاه کنیم، می‌بینیم که مثلا در شهری مانند پاریس 54 درصد شاغلین در بخش فرهنگ فعال هستند به همین دلیل نباید برای ایجاد شغل حتما به سمت احداث کارخانه حرکت کرد.

رئیس سابق سازمان سینسمایی با اشاره به فعالیت‌های دولت یازدهم در حوزه فرهنگ گفت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به اقتصاد فرهنگ و هنر و اقتصاد خلاق شد و نتیجه آن رونق بخش‌های مختلف هنری در حوزه‌هایی همچون تئاتر، موسیقی و سینما بود.

گروهی؛ هنرمندان را برانداز می‌دانستند و سینما را بر صندلی متهم می‌نشاندند

وی با اشاره به اینکه قبل از آغاز دولت یازدهم جامعه فرهنگی دچار بحران شده بود، گفت: در ابتدای این دولت ما شاهد بودیم که فرهنگ و هنر با مشکل مشروعیت روبرو بود و حتی گروهی هنرمندان را برانداز می‌دانستند و سینما را بر صندلی متهم می‌نشاندند. خانه سینما بسته شده بود و انجمن خوشنویسان نیز دچار چنددستگی شده بود اما با همکاری هنرمندان و تلاش‌های دولت بیسیاری از مشکلات حل شد و امید به جامعه فرهنگی برگشت و امروز بحران مشروعیت تمام شده است و هنرمندان بر صندلی تکریم نشسته‌اند.

با اعتمادسازی بین دولت و هنرمندان؛ موج مهاجرت معکوس شده است

وی ادامه داد: امروز اجراهای صحنه‌ای 50 درصد افزایش پیدا کرد و با اعتمادسازی که بین دولت و هنرمندان صورت گرفته؛ موج مهاجرت نیز معکوس شده است. در زمینه تولید فیلم اگر تا پیش از این فقط فارابی در تولید شرکت داشت با آمدن بخش خصوصی سهم فارابی در تولید به 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برنامه دولت یازدهم و در ادامه آن دولت دوازدهم مردمی کردن فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از حالت دولتی، پرورشی و گلخانه‌ای است و طبیعی است که چنین برنامه‌ای در قالب یک پروژه چند ساله به نتیجه می‌رسد.

در دولت‌های قبل فقط چند نورچشمی با پول‌های کلان فیلم‌های به اصطلاح فاخر می‌ساختند

او ادامه داد: دولت معتقد است که باید امور به اصناف واگذار شود و اصناف خود در تصمیم‌گیری‌ها دخالت کنند. همچنین باید اکثر اهالی هنر در تولید مشارکت کنند و اینگونه نباشد که مانند دولت‌های قبل از یازدهم فقط چند نورچشمی با پول‌های کلان فیلم‌های به اصطلاح فاخر بسازند.

وی با اشاره به حسن اعتماد حسن روحانی به هنرمندان و اعتماد هنرمندان به دولت گفت: امروز یک رابطه بسیار منطقی در جریان است. امروز هنر بسیار رشد کرده و ما در هنرهایی همچون سینما در سال 94 و 95 هر روز یک جایزه گرفتیم. در بخش تیراژ کتاب 68 هزار عنوان تیراژ کتاب در سال 91 به 83 هزار عنوان در سال 95 رسیده‌ایم. در بحث صدور مجوزها بیش از 400 مجوز برای مراکز فرهنگی هنری و موسسات در دو سال گذشته صادر شده و در بخش تئاتر 130 نمایش هر شب در شهر تهران در سالن گذشته اجرا شده است.

دولت یازدهم همواره در کنار هنرمندان بود

ایوبی با اشاره به اینکه امروز موتور لوکوموتیو فرهنگ و هنر روشن شده است، گفت: امروز امید به جامعه فرهنگ و هنر باز گشته و ما معتقدیم اگر این قطار متوقف شود موج ناامیدی دوباره بازمی‌گردد. البته که دولت یازدهم اشکال‌ها و ایراداتی نیز دارد و کنسرت‌ها و نمایش‌هایی اجرا نشد یا فیلم‌هایی نمایش داده نشد اما دولت در همه موارد در کنار هنرمندان بود و اقتصاد هنر را مورد توجه جدی قرار داد.

وی با اشاره به دلایل تشکیل ستاد هنرمندان حسن روحانی گفت: امروز هنرمندان رشته‌های مختلف در این ستاد فعال هستند و هدف اول آنها تشویق مردم به حضور در انتخابات و در ادامه موفقیت دولت یازدهم ادامه راه آن دولت است.

ایوبی ادامه داد: در دولت یازدهم بسیاری از فیلم‌ها که فرصت نمایش پیدا نکرده بودند با کمک هنر و تجربه به نمایش درآمدند و این امر تاثیر روانی زیادی داشت.

وی ادامه داد: همچنان ما معتقدیم دولت باید پای مجوزهای خود بایستد و در مواردی که کاری خارج از اداره دولت بود ما از همه توان خود استفاده کردیم تا مشکل برطرف شود.

دولت با قدرت جلوی اعمال سلیقه شخصی و قبیله‌ای را گرفته و اعتقاد به جداسازی ندارد

ایوبی در پاسخ به سوالی پیرامون وعده‌هایی که دولت روحانی داده بود، کنسرت محمدرضا شجریان یا جلوگیری از جداسازی زنان و مردان در کنسرت‌ها گفت: قطعا این دولت با قدرت جلوی اعمال سلیقه شخصی و قبیله‌ای را در عرصه فرهنگ و هنر می‌گیرد و اعتقادی نیز به این جداسازی ندارد.

زمانی که امکان کنسرت شجریان نبود، دولت کمک کرد تا آلبوم ایشان منتشر شود

وی ادامه داد: ما علاقه داریم که محمدرضا شجریان کنسرت برگزار کند و تلاش‌های زیادی نیز صورت گرفت تا مردم از شنیدن صدای ایشان بهره‌مند شوند اما متاسفانه بیماری ایشان هنوز کامل درمان نشده و زمانی که دولت هیچ امکان  کنسرت وجود ندارد؛ کمک کرد تا آلبوم ایشان منتشر شود.

بسیاری از امکانات همچون بیلبوردهای شهری در اختیار دولت نیست

ایوبی ادامه داد: ما معتقدیم باید در بخش بودجه فرهنگ و هنر اصلاحاتی صورت بگیرد زیرا یک هفتم بودجه فرهنگ و هنر در اختیار دولت است و بسیاری از امکانات همچون بیلبوردهای شهری در اختیار دولت نیست.

وی ادامه داد: کار کردن در عرصه فرهنگ و هنر مانند کار کردن در یک میدان مین است و من اصلا نمی‌گویم که وضع اهالی فرهنگ و هنر خوب شده است اما قطعا برای حل همه مشکلات باید نگاه به فرهنگ و هنر تغییر کند و ما امروز با دولت یازدهم بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و فضای مثبتی ایجاد شده است.

 اگر مشارکت در انتخابات کم باشد، هنرمندان متضرر اصلی خواهند بود

ایوبی افزود: من از اصحاب فرهنگ و هنر می‌خواهم که در انتخابات مشارکت کنند زیرا اگر مشارکت کم باشد اولین نفر؛ آنها ضرر می‌کنند.

تشکیل نظام صنفی هنرمندان اولویت اصلی کاری دولت دوازدهم است

وی خاطر نشان کرد: تشکیل نظام صنفی هنرمندان اولویت اصلی کاری دولت دوازدهم است.

منبع: ایلنا

روحانی,حسن روحانی,ستاد روحانی,دولت یازدهم,ستاد هنرمندان روحانی,حجت الله ایوبی,شجریان,محمدرضا شجریان,کنسرت,کنسرت شجریان,برنامه‌ های ستاد هنرمندان روحانی,برنامه‌ های ستاد روحانی
آمار بازدید : 1,087
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500