ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : یک‌شنبه 17 اردیبهشت 1396 - ساعت 18:50:32
چاپ خبر

نوازنده «پالت» خواننده شد/ انتشار «کودکانه» کاوه صالحی

نخستین تک آهنگ مستقل کاوه صالحی یکی از اعضای گروه موسیقی «پالت» با همراهی تعدادی از نوازندگان مطرح منتشر شد و از طریق مای ریتم در دسترس قرار گرفت.

نوازنده «پالت» خواننده شد/ انتشار «کودکانه» کاوه صالحی

نخستین تک‌ آهنگ مستقل یکی دیگر از اعضای گروه «پالت» با همراهی نوازندگان تراز اول موسیقی منتشر شد تا به این ترتیب کاوه صالحی که در این گروه به عنوان نوازنده گیتار، هم‌خوان و ترانه سرا حضور دارد در جدیدترین تجربه هنری خود، قطعه «کودکانه» را در مقام خواننده به مخاطبانش هدیه کند. در ادامه می توانید این قطعه را از طریق وب سایت «مای ریتم» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

سال گذشته «پالت» خبر از برنامه‌ریزی اعضای گروهش برای انتشار آلبوم‌های انفرادی داد و اعلام کرد امید نعمتی (خواننده)، داریوش آذر (نوازنده کنترباس) و کاوه صالحی (نوازنده گیتار) مشغول کار روی پروژه‌های انفرادی خود هستند.

کاوه صالحی که خود زاده کردستان است درباره این قطعه که برگرفته از یک ملودی کردی است، بیان کرد: ملودی‌های کردی اکثراً به واسطه کارهای هنرمندانی چون کامکارها، شهرام ناظری و همچنین بازخوانی‌های استاد شجریان از علی‌اصغر کردستانی شنیده شده‌اند که البته اکثر آنها ملودی‌های فولک کردی هستند. اما ما موسیقی پاپِ کردی هم داریم که هم‌پای با اتفاقاتی که آن سال‌ها در تهران می‌افتاد، به واسطه هنرمندانی مثل «قادر دیلان»، «عومه‌ر دزه‌یی» و گروه‌هایی مثل «ئَه ‌ژین»، در کردستان شکل می‌گرفت و پیش می‌رفت. راستش دلم می‌خواست مردم این ملودی‌های زیبا را هم بشنوند، به همین دلیل روی یکی از کارهای قادر دیلان که ملودی بسیار شیرینی هم دارد، شعر فارسی گذاشتم تا به این ترتیب قطعه «کودکانه» شکل بگیرد که ادای دینی به این هنرمند و همچنین موسیقی پاپ کردی است.

به گزارش مای ریتم، وی درباره بازتنظیم این قطعه توضیح داد: من «کودکانه» را هم به لحاظ ریتم و هم از نظر تنظیم تغییر داده‌ام و برای آن سازهای زهی و بادی نوشته‌ام که سولوهای ویلن آن را «پدرام فریوسفی» به زیبایی هر چه تمام‌تر نواخته است. هنرمندانی که در این قطعه من را همراهی کرده‌اند، همگی از نوازندگان درجه یک موسیقی هستند و خوشحالم که چنین تجربه‌ای را در کنار این دوستان داشتم. من در گذشته زیاد ترانه پاپ می‌گفتم اما از یک جایی به بعد (که جرقه آن از قطعه «عروسک‌ساز» زده شد)، فضایی فانتزی وارد کارهایم کردم و توانستم خودم را در آن پیدا کنم. شعر اصلی این قطعه، یک توصیف عاشقانه است که من هم بر همین اساس برای سرودن ترانه آن به توصیف معشوق در فضایی کودکانه و فانتزی پرداخته‌ام.

متن ترانه «کودکانه» به شرح زیر است:

پیش رومه اون نگاهت
رنگ چشمای سیاهت
نه فراموشم نمیشه
جادوی اون روی ماهت
از شب ستاره هارو میگیرم
روی موهات مثل گل سر میچینم
چقدر قشنگه شب من
وقتی که ماهش تو باشی
چشمامو میبندم و میشینم
لالایی میشی میخوابم خواب میبینم
چقدر قشنگه خواب من
وقتی لالاییش تو باشی

میشینم روی تاب ابروهات
سر میخورم رو سرسره ی موهات
چقدر خوبه بازی من
وقتی که شادیش تو باشی
دست میکشم رو حریر گونه ات
میپرم از روی موهات روی شونه ات
چقدر قشنگه این آواز
وقتی هر لحظه اش تو باشی

میشینم روی تاب ابروهات
سر میخورم رو سرسره ی موهات
چقدر خوبه بازی من
وقتی که شادیش تو باشی
دست میکشم رو حریر گونه ات
میپرم از روی موهات روی شونه ات
چقدر قشنگه این آواز
وقتی هر لحظه اش تو باشی

 

گفتنی است کاوه صالحی علاوه بر ترانه سرایی این اثر نوازندگی گیتار و تنظیم آن را نیز انجام داده است. ناگفته نماند در این اثر دارا دارایی (نوازنده گیتار باس)، پدرام فریوسفی (نوازنده ویولن آلتو)، آتنا اشتیاقی (نوازنده ویولن سل)، علیرضا میرآقا (نوازنده ترومپت)، حسین شریفی (نوازنده ترومبن)، امیرعلی رحمانی (نوازنده پرکاشن)، امین طاهری (نوازنده درامز) و پیمان حاتمی (میکس و مستر) این خواننده را همراهی کرده اند.

 


برای پخش آنلاین و در صورت تمایل دانلود این اثر اینجا را کلیک کنید.

 

کاوه صالحی,پالت,گروه پالت,پالت باند,,کودکانه,آهنگ کودکانه,آهنگ کودکانه کاوه صالحی,آهنگ جدید کاوه صالحی به نام کودکانه,دانلود آهنگ جدید کاوه صالحی به نام کودکانه,دانلود آهنگ کودکانه,دانلود آهنگ کودکانه کاوه صالحی,متن آهنگ کودکانه,متن آهنگ کودکانه کاوه صالحی,متن ترانه کودکانه,متن ترانه کودکانه کاوه صالحی
آمار بازدید : 1,090
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500