ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 - ساعت 10:58:48
چاپ خبر

نوای کمانچه آذری در تالار رودکی پیچید

امامیار حسن‌اف نوازنده کمانچه آذری به همراه بابک خادمی به اجرای موسیقی فولکلور آذربایجان پرداخت.

نوای کمانچه آذری در تالار رودکی پیچید

تالار رودکی شامگاه 19 اردیبهشت میزبان امامیار حسن‌اف، نوازنده مطرح کمانچه آذربایجان بود و کنسرت «محبت بی‌ پایانم»  با اجرای حسن‌اف و هم‌نوازی سازهای کوبه‌ای بابک خادمی به صحنه رفت.

امامیار حسن‌اف نوازنده سرشناسی است که سال ۱۹۷۵ در باکو متولد شد و از هفت سالگی نوازندگی کمانچه را آغاز کرد. او در کودکی به عنوان سولیست ارکستر ملی آذربایجان به روی صحنه رفت و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد موسیقی ملی آذربایجان در کنسرواتوار باکو به اتمام رساند. حسن‌اف یکی از هنرمندان حاضر در پروژه «راه‌ابریشم» بوده و پیش از این سابقه همکاری با هنرمندان ایرانی مانند حمید متبسم و پژمان حدادی را داشته است.

کنسرت «محبت بی‌پایانم» با تک‌نوازی کمانچه آغاز شد و حسن‌اف با کمانچه پنج سیم خود به بداهه نوازی و اجرای  قطعاتی از موسیقی فولکلور آذربایجانی پرداخت. او کار خود را با نوایی ملایم و بم آغاز کرد و ملودی‌های لطیف خود را به مدتی طولانی نواخت. پس از آن با تغییر تمپو و ورود به فضایی ریتمیک، انرژی بیشتری به اجرا بخشید. او در بخش اول کنسرت به اجرای فرم‌های مختلفی مانند رِنگ‌ و موسیقی رقص پرداخت.

نکته قابل توجه در اجرای حسن‌اف تکنیک بسیار بالای او بود که باعث می‌شد حرکات مشکلی را به نرمی و با آرامش اجرا کند. علاوه بر این حسن‌اف برخلاف نوازندگان ایرانی، تنها از پوزیسیون اول کمانچه استفاده کرد و حتی یک بار هم وارد پوزیسیون دیگری نشد. در بیشتر مدت اجرا صدای بم و گرفته ساز او به گوش می‌رسید و حسن‌اف به ندرت بر سیم‌های زیر ساز آرشه کشید.

بخش دوم برنامه باز هم با تک‌نوازی حسن‌اف آغاز شد و پس از اجرای دو قطعه، بابک خادمی به صحنه آمد تا با تنبک و دف به همراهی حسن‌اف بپردازد. در این قطعات هم گاهی تک‌نوازی غیر ریتیمیک حسن‌اف انجام می‌شد و سپس با ضربی شدن قطعه، خادمی نیز به گفت و گو با کمانچه می‌پرداخت.

نواختن با احساس حسن‌اف و هماهنگی بابک خادمی با او، اجرایی قابل توجه را به وجود آورد که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

منبع: هنر آنلاین

امامیار حسن‌اف,کمانچه آذری,بابک خادمی,موسیقی فولکلور آذربایجان,محبت بی پایانم,کنسرت محبت بی پایانم
آمار بازدید : 1,146
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500