ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : دوشنبه 8 خرداد 1396 - ساعت 11:40:53
چاپ خبر

در واکنش به صحبت‌های محمدجواد لاریجانی

حسام الدین سراج: اذان موذن‌ زاده هم با تجوید و موازین شرعی نیست!

صحبت‌های محمدجواد لاریجانی درخصوص ربنای محمدرضا شجریان، با حواشی و واکنش‌های فراوانی از سوی هنرمندان روبرو شد.

حسام الدین سراج: اذان موذن‌ زاده هم با تجوید و موازین شرعی نیست!

پس از آن که محمدجواد لاریجانی ربنای محمدرضا شجریان را خارج موازین شرعی تلاوت عنوان کرد، تعدادی از هنرمندان به واکنش درخصوص این صحبت‌ها پرداختند. ابتدا حمیدرضا نوربخش (ریاست خانه موسیقی) در بیانه‌ای تند به پاسخ درآمد و پس از آن حسام الدین سراج نیز یادداشت کوتاهی در این مورد نوشت.

حسام الدین سراج در پاسخ به صحبت‌های محمدجواد لاریجانی درباره ربنای شجریان گفت: وقتی صحبت از موازین شرعی  به میان می آید، به نوعی بحث حلال و حرام موسیقی مطرح است  اما اینکه ربنای استاد شجریان برخلاف موازین شرعی تلاوت است جمله جالبی نیست و بسیار سنگین است. مردم از این ربنا خاطره دارند همانطور که از اذان موذن زاده اردبیلی خاطره دارند و می توان گفت که موذن زاده نیز در تلاوت آن اذان تجوید قرآنی را رعایت نکرده و با صوت اجرا کرده است.

این خواننده بیان داشت: در اذان موذن زاده تجوید قرآنی رعایت نشده و لحن ایرانی بیات ترک است و آواز خوانده شده در چارچوب تجوید صورت نگرفته بر این اساس می شود درباره این اذان هم این صحبتها مطرح شود ولی مردم ایران با آن خاطره دارند. هر چند که مدتی پخش این اذان از رسانه ملی نیز منع شده بود.

سراج در خاتمه خاطر نشان کرد: به نظر من این جمله که ربنای شجریان خلاف موازین شرعی تلاوت است، خنده دار است.

منبع: رسانه نوا

محمدرضا شجریان,استاد شجریان,شجریان,استاد محمدرضا شجریان,ربنا,ربنای شجریان,ربنای محمدرضا شجریان,آهنگ ربنای محمدرضا شجریان,آهنگ ربنای شجریان,دانلود ربنای شجریان,دانلود آهنگ ربنای شجریان,دانلود ربنای محمدرضا شجریان,رنای شجریان ثبت ملی شد,همایون شجریان,متن آهنگ ربنای شجریان,متن آهنگ محمدرضا شجریان,متن کامل ربنای شجریان,متن ربنا شجریان,متن کامل آهنگ ربنا محمدرضا شجرینای,مناجات ربنای شجریان,محمد جواد لاریجانی,لاریجانی,سیدرضا صالحی امیری,پخش ربنا,پخش ربنا شجریان,روحانی,دکتر حسن روحانی,حسن روحانی,حسام الدین سراج,موذن‌ زاده,اذان,اذام موذن زاده
آمار بازدید : 1,277
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500