ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : دوشنبه 12 تیر 1396 - ساعت 19:36:54
چاپ خبر

گرامی‌داشت «علی معلم» در اصفهان با اشک و لبخند همراه شد

مراسم گرامی داشت مرحوم «علی معلم» در جشنواره کودک اصفهان درحالی برگزار شد که اشک‌ها و لبخندهای خانواده معلم و دوستانش با بچه‌ها و علاقه مندانش تلفیق شد.

گرامی‌داشت «علی معلم» در اصفهان با اشک و لبخند همراه شد

آیین گرامیداشت یاد علی معلم با حضور خانواده او همسر و فرزندانش و علاقه مندان به وی در سینما فلسطین اصفهان اغاز شد.

معماریان: علی معلم از همان کودکی برای مقصدش تلاش کرد، خیلی خواند و دید تا به هدف رسید

اعظم معماریان همسر علی معلم درابتدای صحبتش گفت: علی معلم از همان کودکی برای مقصدش تلاش کرد، خیلی خواند و خیلی دید تا به هدف رسید. معلم سواد و اشرافش نسبت به سینمای ایران و جهان قبطه برانگیز و تکرارنشدنی است.

وی در ادامه افزود: معلم هیچوقت کودک درونش را تا لحظه مرگ فراموش نکرد دغدغه او برای بچهای سرزمینش همانقدر مهم بود که برای بزرگسالان. او معتقد بود بچه ها باید شاد باشند چرا که اینده سرزمین ما هستند و در عرصه سینما هم باید جدی و فرابومی تغذیه شوند.

معماریان با اشاره به اینکه معلم همیشه به جشنواره کودک اصفهان با جان و دل می امد چرا که مردم اصفهان را هم دوست داشت، افزود: معلم معتقد بود این فرهنگ ما به تمام دنیا قابل عرضه است. معلم همه وجودش عشق بود و در مراوداتش کودکانه برخورد میکرد. معلم در سال 74اولین مجله سینمایی درباره بچها را منتشر کرد.

روایت فرزند مرحوم معلم از شخصیت او

در ادامه ایمان معلم فرزند کوچک علی معلم درباره فیلم دیدن خودش با پدرش خاطراتی را تعریف کرد.

همسر علی معلم گفت که ایمان هنوز تلفن همراه ندارد چون پدرش معتقد بود هرچیزی سر زمان خودش باید تهیه شود.

امید معلم پسر بزرگتر علی معلم گفت: پدرم هر چه مسن تر میشد کودک درونش زنده تر و لطافت شخصیتش بیشتر میشد.

صلح جو: یکی از خصلت های اخلاقی علی خندیدن و خنداندن بود

طهماسب صلح جو دوست علی معلم با بیان اینکه یکی از خصلت های اخلاقی علی خندیدن و خنداندن بود، افزود: من علی معلم را با صفت جسارت و هوشمندی به خاطر سپردم.

وی در ادامه گفت: علی در سال های اولیه فعالیت هنری و سینمایی در یک مجله فرهنگ و سینما مینوشت برنامه های تلویزیونی را هم تازه شروع کرده بود مجری یک برنامه بود و کار سردبیری آنجا را هم برعهده داشت.

صلح جو اظهار داشت: علی به من گفت فیلمی درارزوی ازدواج نقد کنم فیلم انتقادی در زمان خودش بود. نقدی نوشتم برای علی و او ان را در برنامه اش خواند و برنامه هم تعطیل شد.

وی درباره مجله دنیای تصویر توضیح داد که علی معلم اصرار داشته قطع این مجله از همه مجله ها بزرگتر باشد و عنوانش هم متفاوت از دیگر کارها باشد. مجله دنیای تصویر در زمان شروع نیروهای کمی داشت عده ای بودند که برای نوشتن در ان ناز میکردند اما به قول معلم بعدها همین ها دنبال ما بودند که در مجله بنویسند.
وی در تعریف خاطره ای از جشنواره کودک و نوجوان گفت: یک زمان یادم است ما را به جشنواره دعوت نکردند اما علی گفت که خودمان با خرج خودمان به اصفهان بیاییم بعد از امدن متوجه شدیم اینها فراموش کردند ما را دعوت کنند وی سپس خودش شروع به خندیدن برای این خاطره کرد. اخرین دیدارم با علی در جشنواره یاس بود و همین خاطرات را انجا باهم یاداوری کردیم.

سپس همسر علی معلم گفت که این اولین جایی است که ما بعد از فوت علی معلم میخندیم چون برق چشم‌های بچه ها را دیدیم و روح او را اینجا حس کردیم.

رضا درستکار با اشاره به سفرهای متعددی که با علی معلم داشته گفت: امید و ایمان دو پسر علی معلم هستند هرکس ایمان و امید نداشته باشد هیچ چیز ندارد.

سپس کلیپی از آخرین اثر علی معلم پخش شد، اما از بخش‌های جالب برنامه می‌توان به واکنش کودکان و نوجوانان به پخش کلیپ و آثار مرحوم معلم اشاره کرد که در هر مقطع تشویق‌ های حاضران را در برداشت.

در این مراسم اساتید و هنرمندان و شهردار تهران از خانواده مرحوم معلم تقدیر کرده و در ادامه پوستر علی معلم رونمایی و امضا شد.

منبع: خبرگزاری فارس

علی معلم,گرامی داشت علی معلم,مراسم گرامی داشت علی معلم,جشنواره کودک,جشنواره کودک اصفهان,اصفهان
آمار بازدید : 887
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500