ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : سه‌شنبه 27 تیر 1396 - ساعت 00:56:10
چاپ خبر

کیهان کلهر مهمان ویژه «چند شب تار»

سومین شب از اجرای پروژه «چندشب تار» در حالی با تقدیر از زنده یاد پرویز مشکاتیان همراه شد که کیهان کلهر نوازنده موسیقی ایرانی مهمان ویژه این کنسرت بود.

کیهان کلهر مهمان ویژه «چند شب تار»

به گزارش مای ریتم و به نقل از خبرگزاری مهر، تعدادی از نوازندگان تار دوشنبه شب ۲۶ تیر ماه در قالب سه برنامه مجزا به اجرای شیوه های مختلف تک نوازی تار در تالار رودکی تهران پرداختند. این در حالی است که کیهان کلهر نوازنده مطرح موسیقی کشورمان به عنوان مهمان ویژه در این برنامه حضور یافته بود.

بابک راحتی نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی که آلبوم های «دلکش» و «گشایش» او با استقبال مخاطبان مواجه شده اولین نوازنده شب گذشته بود. این هنرمند در بخش اول برنامه به اجرای قطعه ای در دستگاه ماهور پرداخت و در بخش دوم نیز قطعه ای به شیوه عهد قاجار را برای علاقه مندان اجرا کرد.

بهزاد رواقی آهنگساز و نوازنده تار و سه تار که طی سال های گذشته فعالیت های مستمری در عرصه های مختلف حوزه موسیقی ایرانی داشته دومین نوازنده اجراهای روز سوم پروژه «چند شب تار» بود که در دستگاه نوا به اجرای قطعاتی به شیوه «مکتب تبریز» پرداخت.

این نوازنده در بخش پایانی اجرای خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پرویز مشکاتیان و معرفی او به عنوان یکی از ستاره های موسیقی ایران قطعه ای از آلبوم «دود عود» را برای علاقه مندان اجرا و این اثر را به روح این هنرمند فقید تقدیم کرد.

هادی آذرپیرا مدرس و نوازنده موسیقی ایران هم که طی ماه های گذشته از نوازندگان ثابت گروه کیهان کلهر در کنسرت های ایران بوده سومین هنرمندی بود که در بخش آخر کنسرت به اجرای قطعاتی در بیداد، شوشتری و همایون پرداخت.

امیر مردانه دبیر جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی و علی بهرامی فرد نوازنده سنتور نیز از جمله هنرمندانی بودند که در سومین شب از اجرای پروژه «چند شب تار» به اجرای برنامه پرداختند. این در حالی است که روز سه شنبه ۲۷ تیرماه اصغر عربشاهی، بهاره فیاضی و حمید خبازی به اجرای برنامه می پردازند.

در طول برپایی پروژه «چند شب» که در هر دوره به یکی از سازهای موسیقی ایرانی اختصاص دارد تعدادی از هنرمندان منتخب موسیقی کشورمان با رویکرد تک نوازی بدون همراهی ساز دیگر به اجرای برنامه می پردازند.

طبق پیش بینی های انجام گرفته برگزاری مجموعه برنامه های «چند شب» فقط محدود به برنامه «چند شب تار» نخواهد بود و موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» در نظر دارد تا در دوره های بعد نسبت به برگزاری برنامه های مختلف در حوزه سازهای ایرانی، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی باشد.

کیهان کلهر,چندشب تار,پرویز مشکاتیان
آمار بازدید : 891
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500