ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - ساعت 13:29:27
چاپ خبر

یاد و خاطره مرزبانان شهید زنده شد/ قدردانی از علی دایی در نیاوران

پرواز همای و ارکستر پرواز به رهبری انریکو جرولا در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود که بعد از ۱۲ سال در کاخ نیاوران تهران برگزار شد به اجرای چند قطعه جدید و آثار منتخب گذشته خود پرداخت.

یاد و خاطره مرزبانان شهید زنده شد/ قدردانی از علی دایی در نیاوران

در ابتدای کنسرت که ساعت ۲۱:۴۵ در فضای باز مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران تهران برگزار شد ارکستری متشکل از نوازندگان سازهای کلاسیک، سازهای ایرانی در ترکیبی متفاوت تر از آنچه در کنسرت های این چنینی سراغ داریم وارد صحنه شد. این در حالی است که صحنه اجرا با توجه به اینکه اسپانسر کنسرت یکی از شرکت های تولید کننده فرش ماشینی بود با فرش هایی طراحی شده بود.

هنوز کنسرت آغاز نشده بود که ورود علی دایی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان و همسرش در محوطه اجرای کنسرت، فضا را در لحظاتی تحت تاثیر قرار داد، این در حالی است که پرواز همای و انریکو جرولا رهبر ایتالیایی ارکستر «پرواز» نیز بعد از حضور در صحنه دقایقی را به ابراز احساسات با مخاطبان اختصاص داد.

وی قبل از آغاز رسمی برنامه ضمن قدردانی از حضور علی دایی و پوری بنایی برای حضور در این برنامه بیان کرد: خیلی خوشحالیم که شما را امشب می بینیم و امیدوارم شب خوبی را در کنار هم بگذرانیم. پیش از هر کاری از همه دست اندرکارانی که در اجرای این برنامه ما را کمک کردند قدردانی می کنم. به هر حال خیلی خوشحالم که بعد از ۱۲ سال دوباره به کاخ نیاوران بازگشته ام و می توانم در خدمت شما باشم.

«پناه بلندی و پستی» با شعر و تنظیم پرواز همای، قطعه دوزبانه آذری و فارسی «بی کس» با شعر و تنظیم همای قطعات اول کنسرت بودند. همای بعد از اجرای قطعه «بی کس» بیان کرد: این آهنگ را به ستاره آذری فوتبال ایران تقدیم می کنم که علی بداند من از آن رشتی هایی هستم که ترک زبان ها را دوست دارم.

«زبان نگاه» با شعر هوشنگ ابتهاج و آهنگ و تنظیم پروازهمای، «شیرین لبی» با شعر و آهنگ پرواز همای، قطعه معروف «دیوانه تری» با شعر، آهنگ و تنظیم پرواز همای از قطعه های بعدی کنسرت بودند که قطعه «دیوانه تری» با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شد.

این خواننده که در این کنسرت کمی هیجان زده به نظر می رسید، بعد از اجرای این قطعه از مخاطبان خواست تا پاشا هنجنی نوازنده نی ارکستر که این قطعه را برای ارکستر پرواز تنظیم کرده بود تشویق کنند.

پرواز همای بعد از اجرای قطعه «عیب رندان» با شعر حافظ، آهنگ همای و تنظیم مازیار حیدری، یکی از سورپرایزهای کنسرت خود را برای مخاطبان معرفی کرد و از روزبه نعمت الهی خواننده موسیقی پاپ کشور و پیام رونق نوازنده دیجیریدو دعوت کرد تا روی صحنه بیایند تا یک قطعه مشترک با نام «بی من مخور شراب» را همراه با آنها و ارکستر برای مخاطبان اجرا کنند. این در حالی است که بعد از اجرای این قطعه پاشا هنجنی نوازنده نی و پیام رونق نوازنده دیجیریدو قطعه بی کلامی را به صورت مشترک اجرا کردند. همچنین  قطعه «از ره به در شدم» با شعر و آهنگ همای قطعه دیگری بود که اجرا شد. در این قطعه هم پیام رونق ارکستر را همراهی کرد.

وی بعد از اجرای این بخش که به نوعی قطعه پایان بخش اول کنسرت بود،  خطاب به تماشاگران گفت: چندی پیش تعدادی از مرزبانان کشورمان به شهادت رسیدند که من به حرمت این عزیزان که در راه مرزبانی به شهادت رسیدند قطعه «لولی وشان مست» را ساختم و امشب با افتخار این قطعه را همراه با شما عزیزان به روح آنها تقدیم می کنم.

«گلدوزی» با شعر عمران صلاحی و آهنگ و تنظیم محسن الهامیان، «ای میهنم» با شعر و آهنگ تنظیم همای، «سرزمین بی کران» با شعر، آهنگ و تنظیم همای، «چارداش» قطعه ای برای ارکستر و ویولن ساخته ویتتوریو مونتی، «لادنتا موبیله» ساخته  جوزپه وردی، «اوسوله میو» از ناپولیتن قطعات دیگری بودند که در بخش دوم کنسرت برای مخاطبان اجرا شد. البته اجرای قطعه «ای میهنم» در حالی اجرا شد که روزبه نعمت الهی در این اثر پرواز همای را همراهی می کرد.

امین غفاری کنسرت مایستر، بهراد سوخکیان، امیر محمد کاظمی، مهسا زرندی، فزشاد شیرانی، امیرپاشا فاطمی، سرمد انکشافی، یگانه حسینی، پویا دهلاری، زهرا کریمی، آنیتا عظیمی، ستار ترابی نوازندگان ویولن، داریوش حجازی، حمید یاسری، کوشا صرافی گهر، ساغر مقدم فر نوازندگان ویولا، نرگس تقی پور نوازنده هورن، سپهر عباسی نوازنده ترومبون، سالارغفار بجویی، یاسمن کوزه گر، علی آقاخانی نوازندگان ویولنسل، هادی اسماعیلی، محمدرضا جبار نوازندگان کنترباس، سایوری شفیعی و پانیذ شفائی نوازندگان کلارینت، روشنک نوشی نوازنده فلوت پیکولو، علیرضا توسلی نوازنده فاگوت؛ کیمیا شرباف، مصطفی ادیبان نوازندگان ابوا، مهسا خطیب زاده نوازنده ترومپت، افشار حشمتیان نوازنده ترومبون گروه سازهای کلاسیک ارکستر را تشکیل می دادند این در حالی است که یلدا عباسی، پریسا دلفانی، مهسا مرعشی خوانندگان سوپرانو، سجاد جعفرزاده، رحمان تک دهقان خوانندگان تنور، سعیدفهیمی خواننده باس، حسام آرین خواننده باریتون گروه هم خوانان ارکستر را تشکیل می دادند.

پاشا هنجنی نوازنده نی، محمود نوذری نوازنده سنتور، میلاد علیپور و محمد امین اکبرپور نوازندگان تار، مسلم علیپور نوازنده کمانچه، سامان بهشتی نوازنده درام، آرمان نصیری نوازنده پیانو و پیام رونق نوازنده دیجیریدو گروه دیگر نوازندگان را تشکیل می دادند که به همت موسسه صوت «آوای هنر» به مدیریت محمد جلیل پور برگزار شد.

پرواز همای و ارکستر پرواز دهم و یازدهم مردادماه هم در شهرستان رشت مجموعه کنسرت های دیگری را برای علاقه مندان موسیقی ایرانی برگزار می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

پرواز همای,کنسرت پرواز همای,همای,کنسرت همای,گروه مستان,ارکستر سمفونیک,انریکو جرولا,کاخ نیاوران,آثار پرواز همای,علی دایی
آمار بازدید : 1,053
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500