ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - ساعت 14:30:06
چاپ خبر

جشنواره موسیقی فجر هفته آخر دی برگزار می‌شود/ تالار وحدت باید به اهالی موسیقی بازگردد/ من صاحب جشنواره نیستم

حمیدرضا نوربخش گفت: من صاحب جشنواره نیستم، امسال مدیر می‌شوم و سال دیگر شاید شخص دیگری بیاید. صاحب جشنواره وزارت ارشاد است که باید صحبت کند. من سیاستگذار جشنواره نیستم و مجری هستم.

جشنواره موسیقی فجر هفته آخر دی برگزار می‌شود/ تالار وحدت باید به اهالی موسیقی بازگردد/ من صاحب جشنواره نیستم

حمید رضا نوربخش در پاسخ به این سوال که جدول برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر تا چه میزان مشخص شده، گفت: با توجه به اینکه ما حکم‌مان را سال گذشته گرفتیم و کارهایمان را جلو بردیم، امیدوارم زودتر از همیشه جدول را بیرون بدهیم. ما خیلی از کارهایمان را هم انجام داده ایم و به زودی اخبار خوبی از جشنواره موسیقی خواهید شنید.

وی افزود: تاریخ آن مشخص شده و مثل سال گذشته است. به دلیل ایام فاطمیه ما قبل از جشنواره تئاتر و سینما هستیم. یعنی ده روز آخر دی ماه جشنواره موسیقی برگزار خواهد شد.

وزیر باید اساسنامه جشنواره را ابلاغ کند

نوربخش در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقادهای از جشنواره سال گذشته و اینکه قرار به تدوین اساسنامه جشنواره موسیقی بود، چه تغییراتی در این دوره اتفاق خواهد افتاد؟ گفت: این مسائل را باید از آقای طالبی بپرسید. ظاهرا آقای وزیر باید ابتدا آنرا تائید نمایند و سپس ابلاغ شود.

رییس جشنواره موسیقی فجر در پاسخ به این سوال که آیا در مورد اعتراضات و گفته‌های منتقدین نسبت به جشنواره موسیقی فجر بحث و تبادل نظری شد یا خیر نیز گفت: من کاره‌ای نیستم که صحبت کنم. من صاحب جشنواره نیستم و امسال مدیر می‌شوم و سال دیگر شاید شخص دیگری بیاید و من نباشم. صاحب جشنواره وزارت ارشاد است که باید صحبت کند. من سیاست گذار جشنواره نیستم و مجری هستم. چیزی در مقابل من می‌گذارند و می‌گویند طبق آن کارتان را انجام دهید. بنابراین من نقشی ندارم که صحبتی کنم. من موقت هستم و مدیران دیگری از قبل بوده‌اند و من هم در ایامی هستم و شاید سال آینده نباشم و شخص دیگری کارها را انجام بدهد. کسانی که باید صحبت می‌کردند دفتر موسیقی و معاونت هنری هستند.

دوره گذشته فقط 40 روز وقت داشتیم

 نوربخش در ادامه درپاسخ به این سوال که چه تمهیدی اندیشیده‌اید تا اتفاقاتی که برای گروه‌های خارجی در سال گذشته افتاد از جمله مسائل مروبوط به ویزا و ... دوباره تکرار نشود، گفت: ببینید بخشی از این مسئله به ما مربوط می‌شود و بخشی از آن به ما مربوط نیست. ما کارمان را انجام داده‌ایم و مثلا پروتکل وزارت خارجه ما با انگلیس این است که هیچ کدام سخت نمی‌گیرند. ما یک هنرمند دعوت می‌کنیم و یک نوازنده آن پاسپورت انگلیسی دارد و وقتی می‌آید و من در وزارت خارجه نمی‌توانم پاسپورپ آن را بگیرم، تقصیر من نیست.

وی ادامه داد: سال قبل را کنار بگذاریم؛ من فقط 40 روز قبل جشنواره حکم گرفته بودم و فقط 40 روز وقت داشتم. اما این دوره این طور نیست همه سعی ما برگزاری جشنواره ای در خور شان موسیقی کشور است.

 تالار وحدت باید به اهالی موسیقی بازگردد

مدیر عامل خانه در ادامه درباره اعتراض اهالی موسیقی به اینکه تالار وحدت در اختیار نمایش‌ها و تئاترها است و چه زمانی قرار است این معضل حل شود نیز عنوان کرد: من هم به نوبه خودم جز معترضین هستم. ما هم پیگیری کردیم و بارها اعتراض کرده و صحبت کردیم و جلسه گذاشتیم. آن‌ها هم به هرحال دلایل خودشان را دارند. متاسفانه وقتی شما یک مرکزی را می‌گویید خصوصی است و باید خودت دربیاوری و خرج کنی آن مرکز هم به فکر درآمدزایی می‌افتد و هرکس بیاید و پول بیشتری بدهد چنین مسائلی پیش می‌آید. من خودم جز کسانی هستم که معتقدم به هیچ عنوان در تالار وحدت نباید تئاتر اجرا شود و تالار وحدت تالار موسیقی است. ما سالنی داریم به نام تئاتر شهر که چندین سالن در آن است و مگر ما می رویم که در تئاتر شهر کنسرتی بگذاریم که آن ها به تالار وحدت می آیند؟

ما را با دفتر موسیقی یا ارشاد اشتباه می گیرند

وی ادامه داد: ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم ولی اختیاری نداریم و فقط پیگیر این مسئله هستیم. در بعضی از مسائل ما را با دفتر موسیقی یا ارشاد اشتباه می گیرند. مثلا بعضی مواقع به ما می‌گویند شما برای لغو کنسرت‌ها چه کاری کرده‌اید؟ گویا من مهره‌ای دارم که آن را جابجا کنم تا لغو کنسرت ها دیگر اتفاق نیفتد. ما فقط می توانیم اعتراض کنیم. پیگیری کنیم و جلسه بگذاریم و اعتراض کنیم و بعد پیگیری قضایی کنیم. کاری که می توانیم بکنیم در همین حد است.

 آقای رئیس جمهور شعارهایتان چه شد؟ 

وی در پاسخ به این سوال که  حضور شما به عنوان مدیر عامل خانه موسیقی در حمایت از آقای روحانی در زمان انتخابات، باعث شد خیلی‌ها با این دید به شما نگاه کنند خانه موسیقی علی رغم ممونعیت در اساسنامه‌اش فعالیت سیاسی می‌کند نیز گفت: دوباره اشتباه نشود. خانه موسیقی وارد نشده؛ من به عنوان شخص خودم وارد شدم. اکنون که حمایت کرده‌ام را نمی گویم ولی در دوره قبل هم خیلی خواسته‌ها را از آقای روحانی داشته‌ام. مگر من در دوره قبل درمقابل آقای روحانی از آقای شجریان صحبت نکرده‌ام؟ ما خواسته‌هایمان را رودررو می‌گوییم و تعارفی نداریم. بارها و بارها خواسته هایمان را گفته ایم و باز هم می گوییم.

وی در پایان گفت: ما راجع به منافع هنر و هنرمندان و موسیقی با هیچکس تعارف نداریم. آقای روحانی رئیس جمهور هستند و در چهارچوب وظایفشان عمل می‌کنند. ایشان یک سری شعارهایی دادند و باید محقق شود. یکی از این شعارها واگذاری امور به صنف و اهلش است که باید محقق شود و اگر نشود هم می گوییم آقای رئیس جمهور شعارهایتان چه شد؟ اکنون هم قرار شده با آقای وزیر ارشاد که به تازگی وزیر شده اند جلسه داشته باشیم و رودررو با ایشان صحبت کنیم و مطالباتمان را بگوییم.

منبع:خبرگزاری فارس

حمیدرضا نوربخش,نوربخش,جشنواره موسیقی فجر,تالار وحدت
آمار بازدید : 909
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500