ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : یک‌شنبه 7 آبان 1396 - ساعت 13:59:09
چاپ خبر

سامان احتشامی: هشت آلبوم جدید تولید کرده‌ام / با درآمد موسیقی عینک هم نمی‌توانم بخرم

سامان احتشامی می‌ گوید هشت آلبوم جدید آماده کرده است که چهار مجموعه از آن‌ ها بعد از ماه صفر منتشر خواهد شد.

سامان احتشامی: هشت آلبوم جدید تولید کرده‌ام / با درآمد موسیقی عینک هم نمی‌توانم بخرم

سامان احتشامی درباره فعالیت‌های پیش‌ روی خود گفت: «بعد از ماه صفر در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روم ولی هنوز اطلاع دقیقی ندارم که برگزارکننده آن مجوز برگزاری کنسرت را گرفته یا خیر. بقیه برنامه‌ها هم به مرور در هفته‌های آتی مشخص می‌شود چون فعلاً به خاطر ایام مذهبی، برگزاری کنسرت در کشور تعطیل است و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی می‌افتد.»

وی افزود: هشت آلبوم جدید کار کرده‌ام که دو تای آن هنوز تکمیل نشده است. مجوز انتشار شش آلبوم دیگر را گرفته‌ام که چهار تای آن در دست چاپ و انتشار است و بعد از ماه صفر روانه بازار موسیقی می‌شود. زمان انتشار بقیه آلبوم‌ها هم بستگی به شرایط بازار موسیقی دارد.

سامان احتشامی در توضیح آلبوم‌ های در دست انتشار خود نیز عنوان کرد: «یکی از چهار آلبومی که قرار است به زودی منتشر شود، "گریبان" نام دارد که روایت آن را آقای علی عمرانی بازیگر خوب تئاتر انجام داده است. تفاوت این آلبوم با بقیه روایت‌ها و دکلمه‌ها در این است که همیشه ابتدا موسیقی برای دکلمه‌کننده پخش می‌شده و بعد شخص دکلمه‌کننده روی آن موسیقی دکلمه می‌کرده است ولی من در این آلبوم کاملاً برعکس عمل کرده‌ام؛ یعنی ابتدا صدای آقای عمرانی را ضبط کرده و بعد روی آن موسیقی ساخته‌ام.»

احتشامی ادامه داد: «آلبوم «گریبان» شامل هفت قطعه است که در آن از اشعار کلاسیک شعرای بزرگی نظیر سعدی، حافظ، مولانا، وحشی باقی و عطار نیشابوری استفاده کرده‌ام. این آلبوم برای ارکسترهای بزرگ، کوچک و پیانو درست شده و کاملاً افکتیو است، یعنی مخاطبان هم از جنبه موسیقایی آن می‌توانند لذت ببرند و هم می‌توانند با شعر و دکلمه آن ارتباط بگیرند چون کاری کرده‌ام که به شعر این اثر لطمه نخورد.»

این نوازنده پیانو همچنین گفت: «آلبوم دیگری که در دست انتشار دارم، مجموعه‌ای از موسیقی فیلم‌های بلندی است که ساخته‌ام. در این آلبوم موسیقی فیلم‌ های «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» (سیروس الوند)، «این ترانه عاشق نیست» (رحمان رضایی)، «شکاف» (منوچهر اسلامی)، انیمیشن «شازده کوچولو» (نورالدین زرین‌کلک) و... را گلچین کرده‌ و برای ذائقه مردمانی که این ژانر از موسیقی را دوست دارند آماده کرده‌ام.»

احتشامی با اشاره به آلبوم «باغ رویاها» به عنوان یکی دیگر از آثار در دست انتشارش، در توضیح این آلبوم بیان کرد: «این آلبوم قطعاتی برای پیانو، کمانچه و سازهای ضربی است که در آن بابک شهرکی، مسعود حبیبی و عمران فروزش هم مرا همراهی کرده‌اند.»

آهنگساز برجسته موسیقی درباره چهارمین آلبومی که قرار است منتشر کند توضیح داد: «آلبوم بعدی شامل آثار قدیمی ارکسترال خودم است که می‌خواهم به چاپ مجدد برسد. مردم مرا با پیانوی ایرانی می‌شناسند و من هم به عنوان یک ایرانی به این کارم افتخار می‌کنم. با این حال اجرای موسیقی در تمام دنیا یک سواد بین‌المللی می‌خواهد که گاهی لازم است یک موزیسین این سواد را به رخ همکارانش بکشد. به همین خاطر سعی کردم یک اثر ارکسترال از من در بازار موسیقی وجود داشته باشد.»

احتشامی درباره سایر آلبوم‌ هایش نیز گفت: «به جز چهار آلبومی که به آن‌ها اشاره کردم و قرار است به زودی منتشر شود، آلبوم‌های دیگری هم دارم که مجموعه آثار استاد اسدالله ملک با نام «هر چه بود گذشت» با خوانندگی همایون کاظمی و همینطور آلبوم «تنبک و ملودیکا» از جمله این آلبوم‌ ها هستند. در این سال‌ ها خیلی پر کار بوده‌ام چون موسیقی را دوست دارم و دلم می‌خواهد همیشه کار کنم.»

این آهنگساز و نوازنده مطرح موسیقی خاطر نشان کرد: من به طور خصوصی کار می‌کنم چون دولت به هنر و مخصوصاً موسیقی بها نمی‌دهد. از مسافرت و تفریحات خودم می‌زنم و خرج موسیقی می‌کنم. هیچوقت هم هزینه‌هایی که برای موسیقی کرده‌ام به من برنگشته و آورده‌ای برایم نداشته‌ است. من با درآمد موسیقی عینک هم نمی‌توانم بخرم ولی عشق و علاقه‌ام موسیقی است و دلم می‌خواهد در این زمینه فعال باشم.

سامان احتشامی درباره رابطه خود با مهران مدیری گفت: «مهران مدیری رفیق قدیمی و عزیز من است و من با او رفت و آمد خانوادگی دارم. او را در کارش یک نابغه می‌دانم و معتقدم اگر حرف و حدیثی هم پشتش باشد، فقط به خاطر حسادت است. مهران مدیری همیشه درباره 10 سال جلوتر از خودش صحبت کرده است. یعنی اگر امروز فیلمی ساخته که به مذاق یک عده خوش نمی‌آید، 10 سال دیگر آن را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند. مهران مدیری عزیز دل هنرمندان است و دست خیلی از هنرمندان از جمله مرا گرفته است.»

وی اجرایش در اکران فیلم «ساعت پنج عصر» را این‌گونه توضیح داد: «قبلاً کاری با پیانو انجام داده بودم که به جان آقای مدیری نشسته بود و به همین خاطر در اکران خصوصی فیلم «ساعت پنج عصر» از من دعوت کرد آن را اجرا کنم. آن اجرا برایم باعث افتخار بود. فیلم «ساعت پنج عصر» را دوست داشتم و به بخش‌های مختلف آن خندیدم. چون ادبیات، تفکر و منش آقای مدیری را می‌دانم، از کارش لذت می‌برم و فکر می‌کنم خیلی از کسانی که کارش را دوست ندارند، آدم‌هایی هستند که به بزرگی و محبوبیتش حسادت می‌کنند. از مهران مدیری ممنونم که از من دعوت کرد در اکران خصوصی فیلمش به اجرا بپردازم. هر موقع آقای مدیری دستور بدهد، کارم را تعطیل می‌کنم و سریعاً برای او کار خواهم کرد.»

همچنین سامان احتشامی درباره رابطه هنر با رسانه نیز بیان کرد: «رابطه‌ام با رسانه خیلی خوب است و چون خط قرمزهایم را می‌دانم و خوش اخلاق هم هستم، پس مشکلی بین من و رسانه وجود ندارد. در هر وضعیتی که باشم، به خبرنگاران پاسخ می‌دهم و ممنون خبرنگاران حوزه موسیقی هستم که احوالات مرا به گوش مردم می‌رسانند. وظیفه من این است که به خبرنگارها احترام بگذارم.»

منبع: هنر آنلاین

سامان احتشامی,آلبوم گریبان,گریبان,احتشامی,باغ رویاها,هر چه بود گذشت,فیلم ساعت پنج عصر,مهران مدیری,تنبک و ملودیکا
آمار بازدید : 1,020
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500