ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : دوشنبه 22 آبان 1396 - ساعت 12:42:43
چاپ خبر

آلبوم «عاشق کیست» با صدای شهرام ناظری منتشر شد

جدیدترین آلبوم شهرام ناظری بنام «عاشق کیست» به مناسبت هزاره ابوسعید ابوالخیر منتشر شد و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

آلبوم «عاشق کیست» با صدای شهرام ناظری منتشر شد

به گزارش مای ریتم و به نقل از هنر آنلاین، آلبوم موسیقی «عاشق کیست/Who is in Love» به مناسبت هزاره «ابوسعید ابوالخیر» به آهنگسازی و رهبری ارکستر امیر پورخلجی، به خوانندگی شهرام ناظری، با همکاری ارکستر سمفونی «متروپلیتن پراگ/Prague Metropolitan» با کنسرت مایستری «رادک کریژانووسکی/Radek Krizanovsky» در کشور جمهوری چک و به تهیه‌کنندگی اردوان جعفریان؛ دوشنبه 22 آبان توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و پخش «هنر شهر» در سراسر کشور منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت. در ادامه می توانید این آلبوم را از طریق وب سایت مای ریتم آنلاین بشنوید.

گفتنی است مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «عاشق کیست» همزمان با پخش در سراسر کشور با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین دست‌اندرکاران تولید این اثر شامل استاد شهرام ناظری خواننده اثر، امیر پورخلجی آهنگساز و اردوان جعفریان تهیه کننده در ساعت 13 دوشنبه 22 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.

دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر در یادداشتی که در بروشور آلبوم موسیقی «عاشق کیست» به رشته تحریر درآورده در مورد ابوسعید ابوالخیر نوشته است: «یکی از زیباترین یادگارهای فکری بوسعید این سخن اوست که گفت (حکایت نویس مباش، چنان باش که از تو حکایت کنند) او در همه عمر خود چنین زیست و هرگز در اندیشه آن نبود که کتابی تألیف کند یا دیوانی از شعر خود ترتیب دهد، اما در طول قریب هزار سالی که از روزگار او می‌گذرد، ذوق جامعه به نام او مجموعه‌هایی شکل داده که مشهورترین آن‌ها دیوان رباعیات منسوب به اوست و در هر سفینه و جنگی که متأخرین تدوین کرده‌اند فصلی را به رباعیات او اختصاص داده‌اند.

بوسعید بیشتر یک گلچین‌کننده تجارب دیگران است و از این بابت، بسیار به حافظ شبهات دارد که هنرش در انتخاب و عرضه است تا ابداع خالص. یا بهتر است بگوییم ابداع او در قلمرو انتخاب و عرضه است.

شعرهای منقول از زبان بوسعید، بازمانده شعرهای قران سوم و چهارم و از کهن‌ترین نمونه‌های شعر پارسی است.

در عمق تجربه جمال‌شناسی و هنری به نقطه‌ای می‌رسیم که با «نمی‌دانم» روبرو می‌شویم. تا وقتی بتوانیم درباره «هنر و زیبایی» توضیحاتی بدهیم و درباره آن سخن بگوییم و مدعی «می‌دانم» باشیم. هنوز در سطح ظاهر تجربه‌ هنری قرار داریم و ای بسا که اصلاً با پدیده‌ای به نام زیبایی برخورد نکرده باشیم. اما وقتی به آستان زیبایی و تجربه‌ هنری برسیم، جز درماندگی و حیرت، هیچ چیز دیگر در برابر ما نیست.»   

صدابرداری آلبوم موسیقی «عاشق کیست» در استودیو موسیقی تلویزیون دولتی چک توسط پاول ریدوسکو با همکاری رومن اسکلنار دستیار صدابرداری و مارکتا یانوکووا ناظر ضبط ارکستر، ضبط آواز در استودیوی شخصی آهنگساز و همچنین میکس نهایی و مسترینگ آن توسط امیر پورخلجی انجام شده است. مسعود زارع‌زاده طراح گرافیک، علی مقدم‌حیدری خطاط، عکاسان پرتره: مهرداد امینی (پرتره استاد شهرام ناظری)، فرشته عدلی (پرتره آهنگساز)، عکاس ارکستر: یاکوب زک  و همچنین نیما فردوسی دستیار تهیه آن را بر عهده داشته است.

برای پخش آنلاین این اثر اینجا را کلیک کنید.

شهرام ناظری,ابوسعید ابوالخیر,بوسعید,هزاره ابوسعید ابوالخیر,عاشق کیست,عاشق کیست شهرام ناظری,آلبوم عاشق کیست,آلبوم عاشق کیست شهرام ناظری,دانلود آلبوم عاشق کیست,دانلود آلبوم عاشق کیست شهرام ناظری,آلبوم جدید شهرام ناظری بنام عاشق کیست,دانلود آلبوم جدید شهرام ناظری بنام عاشق کیست,متن آلبوم عاشق کیست,متن آلبوم عاشق کیست شهرام ناظری,امیر پور خلجی,Who is in Love
آمار بازدید : 1,035
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500