ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : فاطمه فدایی
|
تاریخ : سه‌شنبه 23 آبان 1396 - ساعت 12:37:51
چاپ خبر

نوای کردی «تَرنگ» برای زلزله‌زدگان کرمانشاه نواخته می‌شود

گروه موسیقی «تَرنگ» به سرپرستی «برزو امیری» و خوانندگی «نورالدین بزله»، در «تالار اندیشه حوزه هنری» شهر تهران به صحنه می‌رود.

نوای کردی «تَرنگ» برای زلزله‌زدگان کرمانشاه نواخته می‌شود

گروه «ترنگ» برای ابراز همدردی با جانباختگان زلزله‌ای که شامگاه بیست و یکم آبان ماه، بخش‌هایی از کشور را دربرگرفته و هموطنانمان را عزادار کرده، قطعاتی ویژه را اجرا می‌کند و بخشی از عواید کنسرت هم به زلزله‌زدگان کرمانشاه تعلق خواهد گرفت.

گروه «ترنگ» به سرپرستی «برزو امیری»، روز جمعه سوم آذر ماه سال جاری، ساعت ١٨ در «تالار اندیشه حوزه هنری» کنسرتی برگزار می‌کند. در این اجرا که به تهیه‌کنندگی «مجید فلاحپور» برگزار می‌شود، نورالدین بزله (خواننده)، سجاد سقایی(عود)، کاوه کلهرنیا (دیوان)، مجید علیزاده (تمبک)، علی بشردوست (سنتور)، پیام امیرباهنر(تار)، میلاد داول (دف و دهل)، محسن کیهان نژاد (بالابان و سرنا)، میترا زلفی (قیچک باس)، آسیه احمدی (دف و دهل) … اعضای گروه «ترنگ» را تشکیل می‌دهند.

«برزو امیری» که از هنرمندان کُرد زبان کشورمان است، برای تسلیت و همدردی با همزبانان خود، عنوان کرد: این اولین باری نیست که کُرد غمناک می‌شود. در طول دوران، هزاران هزار بار غم و ناداوری‌ها بر دوش این قوم اصیل آوار شده؛ اما هیچگاه نتوانسته خمی به ابروی آن بیاورد. این مصیبت نیز از مانند تمام مصیبت‌های گذشته می‌گذرد و امیدوارم آخرین باری باشد که کُرد غمناک می‌شود.

این هنرمند در پایان با اشاره به وظیفه هنرمندان برای کمک به زلزله‌زدگان گفت: بخشی از عواید این کنسرت به زلزله‌زدگان تعلق خواهد گرفت، همچنین حاضران در کنسرت‌ نیز در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به زلزله‌زدگان کرمانشاه در محل‌های منظور شده، اهدا کنند تا با نظارت نهادهای مربوطه به دست این عزیزان غم دیده برسد.

امیری که سرپرستی گروه «ترنگ» را به عهده دارد، به عنوان نوازنده کمانچه نیز در این کنسرت به هنرنمایی می‌پردازد. همچنین مدیریت اجرایی این برنامه را «آیدا امیری مقدم» به عهده دارد.

منبع:ایلنا

گروه ترنگ,برزو امیری,مجید فلاحپور,آیدا امیری مقدم,زلزله کردستان,زلزله‌زدگان کرمانشاه,کنسرت
آمار بازدید : 798
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500