ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : پنج‌شنبه 25 آبان 1396 - ساعت 11:53:49
چاپ خبر

پیام تسلیت چاوشی برای زلزله‌ زدگان غرب کشور

محسن چاوشی: سعی کردم دیگر به عکس‌ها و آمار کشته‌ شده‌ها نگاه نکنم اما مگر می‌شود. مگر در آذربایجان و ورزقان توانستیم نگاه نکنیم و نبینیم. به قول محمود دولت آبادی آخر ما هم مردمی هستیم.

پیام تسلیت چاوشی برای زلزله‌ زدگان غرب کشور

محسن چاووشی متنی را در همدردی با حادثه‌دیدگان زلزله مناطق غربی کشورمان با عنوان «ما نیز مردمی هستیم» منتشر کرد که در فضای مجازی بازتاب‌هایی به دنبال داشته است.

متن محس چاووشی به شرح زیر است:

ما نیز مردمی هستیم

بیان اندوه از زلزله اخیر و غمی که یکشنبه هموطنانم را در برگرفت کاری است که به سختی از کلمات برمی‌آید. این غم‌ها و این سوگ‌ها تازه‌ نیستند و هنوز از خاطر نرفته زخمی که در آذربایجان به تن این کشور نشست یا در لرستان یا آن شکل از تراژدی که در «بم» اتفاق افتاد. دیگر کمتر کسی است که نداند ما کجای خط زلزله ایستاده‌ایم و چگونه هر لحظه می‌شود بیم فرو ریختن قلب‌هایی را داشت از تکان‌های گاه و بیگاه. بله؛ این بلایا طبیعی هستند و نمی‌شود جلوی آنها را گرفت. اما به عکس‌ها که نگاه می‌کردم و آن را با کشورهایی زلزله‌خیز مثل ژاپن مقایسه می‌کردم غمی چندبرابر گلویم را می‌گرفت. این خانه‌های زهوار دررفته را چگونه ساخته‌ایم که با کوچک‌ترین تکانی از هم می‌پاشند و جماعتی را به خاک می‌نشانند. آن خانه‌ نو ساز که دیوارش فرو ریخته بود و اهل خانه پیش از زلزله سرگرم جشن تولد بودند، چرا باید آن‌طور شود. این مردم مظلوم، در این شهرهای کوچک (بارها و بارها گفته‌ام) حقشان بیش از این است که هنوز در خانه‌هایی زندگی کنند خالی و عاری از هرگونه استاندارد در ساخت و ساز. حرف من این است و دردم این؛ که بیایید یکبار دیگر توجهی جدی به شهرهایی کنیم که مردمانش هیچ کم نگذاشتند اما چنین روزهایی متوجه می‌شویم که برایشان چقدر کم‌تر از آنچه که باید وقت و اهمیت قائل شدیم. من عمیقاً از اتفاق پیش آمده ناراحتم و واقعاً سخن گفتن و نوشتن برایم سخت است. سعی کردم دیگر به عکس‌ها و آمار کشته‌ شده‌ها نگاه نکنم اما مگر می‌شود. مگر در آذربایجان و ورزقان توانستیم نگاه نکنیم و نبینیم. به قول محمود دولت آبادی آخر ما هم مردمی هستیم. اما فکر می‌کنم سوگواری بخشی از ماجراست و طبیعی است؛ بخش مهمتر دیگر این است که باید فکر کنیم. فکر کنیم و کاری انجام دهیم تا خدای نکرده فردا روزی اگر جای دیگری از ایران ما با چنین بلایی دست به گریبان شد، حداقل آمارها را کاهش دهیم. خانه‌ها را قوی‌تر بسازیم و به مردم کمک کنیم که به جای لطیفه ساختن اگر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند. ما همه فرزندان این سرزمین هستیم و بی‌شک لرزش تن هر گوشه از این وطن تمام وجودمان را می‌لرزاند. برای بازماندگان این حادثه دلخراش از صمیم قلب آرزوی صبر و برای درگذشتگان آرزوی آرامش ابدی دارم. امیدوارم هر چه بیشتر می‌گذرد عکس‌هایی که از سرزمینم می‌بینم و از دلاوران و پهلوانان با عشق کرد زبان، عکس‌هایی باشد سرشار از شادی و رنگ و صدا.

چاوشی,محسن چاوشی,زلزله,زلزه غرب,زلزله کرمانشاه,پیام تسلیت,پیام تسلیت به زلزله زدگان,پیام تسلیت چاوشی برای زلزله‌ زدگان غرب,محمود دولت آبادی,ما نیز مردمی هستیم
آمار بازدید : 1,160
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500