ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : پنج‌شنبه 25 آبان 1396 - ساعت 12:21:06
چاپ خبر

قلب پاشايى همچنان در میان هوادارانش می‌تپد

سومین یادبود زنده یاد مرتضی پاشایی در کنار آرامگاه ابدی آن مرحوم، روز سه شنبه بیست و سوم آبان ماه 1396 از ساعت 14 الی 16 در بهشت زهرای تهران، واقع در قطعه هنرمندان برگزار شد.

قلب پاشايى همچنان در میان هوادارانش می‌تپد

به گزارش مای ریتم و به نقل از موسیقی ما، بعد از گذشت سه سال از درگذشت مرتضی پاشایی، حضور چشم‌گیر هوادارانش سر مزار آن مرحوم همچنان ستودنی بود. قطعه هنرمندان با پوشش مامورین نیروی انتظامی خوشبختانه امسال به خوبی اداره شد و تک تک هواداران، اقوام، بستگان، دوستان و همکاران مرتضی شاهد یک مراسم منظم، آرام و خوب برای او بودند.
 
شاعر جوان آیینی، آقای صمیمی با سخنرانی خود سومین یادبود مرتضی پاشایی را آغاز کرد، او خود را شاگرد پدر ِزنده یاد پاشایی معرفی کرد و بعد از تشکر ویژه از حضور مردم و هنرمندان در مراسم سالگرد مرتضی، به درخواست ناصر پاشایی، چند سطری در مدح اباعبدالله حسین (ع) برای حضار نوحه سرایی کرد و با یادآوری این نکته که مرتضی از عشاق و ذاکران اهل بیت بود، این مدیحه سرایی را به روح پاک او تقدیم و برایش طلب آمرزش و مغفرت کرد. آقای صمیمی بعد از تقدیر و تشکر مجدد از حضور مردم و هنرمندان در این مراسم، از پدر مرتضی خواست پشت میکروفن قرار بگیرد و دقایقی برای هواداران مرتضی سخنرانی کند.
 
ناصر پاشایی نیز از حضور مردم در این روز خاص و برای دلگرمی هایی که در طی سه سال گذشته به او، مادر مرتضی و تنها برادرش، مصطفی داده بودند، قدردانی کرد. پدر مرتضی همچنین دقایقی در سوگ فرزند جوان و هنرمندش شعرخوانی کرد. پس از آن، مصطفی پاشایی پشت تریبون قرار گرفت و چند کلامی از روزهای فقدان تلخ و دردناک برادر کوچکش با حضار سخن گفت. نکته قابل توجه این مراسم، نظم و انضباط خوبی بود که مردم عزیز با رعایت آن، باعث تسلی هر چه بیشتر خانواده آن مرحوم شدند. در ادامه این مراسم یادبود، از مادر مرتضی خواستند پشت تریبون صحبت کنند که متاسفانه به علت حال نامساعدی که همچنان از فقدان فرزندش در قلب خود احساس می کرد، با لبخندی بر لب از مردم پوزش طلبيد.
 
اطراف خاک آن شادروان به تاج گل زیبایی از رز قرمز و بنرهایی که عکس مرتضی را نشان می داد مزین شده بود. در میان هنرمندانی که برای تسلی خاطر خانواده زنده یاد پاشایی، سر مزار ابدی اش گرد هم آمده بودند، می توان به علی لهراسبی، هنرمندی که با مرتضی دوستی نزدیکی داشت، علی عبدالمالکی، محسن ابراهیم زاده، محمود گل محمدی، مهدی کرد مدیر برنامه آن شادروان، آقای سیامک اشعریون و خانم گیتی ساعتچی بازیگران پیشکسوت کشورمان اشاره کرد. این عزیزان در مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران یاد و خاطره سال ها دوستی و همکاری با مرتضی را زنده کردند و از خوبی های مرتضی سخن گفتند؛ در عین حال به سه سال فقدان مرتضی در زندگی و در دنیای موسیقی اشاره کردند.
 
علی لهراسبی تاکید کرد که تا وقتی زنده است با یاد مرتضی در قلبش زندگی خواهد کرد و بی شک در هر مراسمی که به یاد و خاطره مرتضی برگزار شود، حاضر خواهد شد. سپس طرفداران مرتضی اطراف مزارش گرد هم حلقه زدند و با خواندن دسته جمعی ترانه های پاشایی لحظات خاص و زیبایی را به این مراسم افزودند. پدر و برادر مرتضی در میان صحبت هایشان اشاره کردند که در عالم خواب هایشان مرتضی را همیشه در آرامش و شادی می بینند.

از دیگر نکات قابل ذکر این بزرگداشت، حضور تعدادی از طرفداران مرتضی با سبک خاص مرتضی در نوع پوشش و ظاهر با کلاه و عینک و شال ِ دور گردن بود. انتهای مراسم، مصطفی پاشایی در مقام تنها یادگار حی و حاضر برادر مرحومش با خیل عظیم هواداران او به گرفتن عکس یادگاری پرداخت. این مراسم که قرار بود ساعت چهار بعدازظهر خاتمه یابد به علت استقبال مردم تا بعد از تاریک شدن هوا در حدود ساعت پنج و چهل دقیقه ادامه یافت. ما نیز به سهم خود برای زنده یاد مرتضی پاشایی از خداوند متعال آرامش ابدی می خواهیم و برای خانواده ایشان صبر و بردباری آرزو می‌کنیم.
 

برای پخش آنلاین و در صورت تمایل دانلود آثار «مرتضی پاشایی» اینجا را کلیک کنید.

مرتضی پاشایی,سومین یادبود مرتضی پاشایی,بهشت زهرای تهران,قطعه هنرمندان,سومین سالگرد فوت مرتضی پاشایی,سالگرد فوت مرتضی پاشایی,مصطفی پاشایی,ناصر پاشایی
آمار بازدید : 1,143
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500