ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : جمعه 10 اسفند 1397 - ساعت 12:47:43
چاپ خبر

«هفت شهر عشق» با حاشیه کلید خورد

افتتاحیه «هفت شهر عشق» با حدود ۲ ساعت تأخیر در سالن نیمه‌ خالی هتل اسپیانس پالاس به روی صحنه رفت.

«هفت شهر عشق» با حاشیه کلید خورد

کنسرت نمایش «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد حاتمی و تهیه کنندگی مشترک منصور سهراب پور و مهدیه مهدیزاده، پس از حاشیه‌ های فراوان چهارشنبه هشتم اسفند ماه درحالی روی صحنه رفت که ساعاتی مانده به اجرا، با پیغامی از طرف روابط عمومی اعلام شد که به دستور قضایی و با توجه به حضور رئیس جمهور ارمنستان و هیات همراه و جلسه آن‌ ها در هتل محل اجرا در اولین شب ِ برگزاری، این نمایش کنسل است.

اما این اتفاق رخ نداد و در عین حال نمایش با تاخیری بیش از یک ساعت به صحنه رفت که اجرا را با حاشیه‌ هایی هم مواجه کرد. این حواشی باعث شد تا کسانی که بلیت به دست داشتند ساعتی پشت در منتظر بمانند و حتی گلایه‌ های خود را نسبت به مسئولان سالن اعلام کنند تا اینکه ساعت از ۲۱:۱۵ گذشت و جمعیت توانستند به سالن رویال هال هتل اسپیناس پلاس راه یابند.

حدود ۶۰۰ نفر شب گذشته به تماشای این نمایش آمده بودند و با قرار گرفتن حضار در صندلی‌های سالن که بیش از نیمی از آن خالی بود در ساعت ۲۱:۴۰ برق‌ها خاموش شد و منصور سهراب پور تهیه کننده کنسرت نمایش روی سن رفت.

سهراب پور در سخنانی عنوان کرد: «باور کنید نتوانستم کلمه ای پیدا کنم تا از شما صمیمانه عذرخواهی کنم. شما شاید در جریان نباشید و من سربسته به شما بیان می‌کنم که دو سه ساعت قبل به ما اعلام شد که نباید اجرا داشته باشیم».

وی ادامه داد: «هنر مثل همه موضوعات دیگر اسیر سیاست است و بواسطه یک برنامه به ما اعلام شد که امشب فضا خاص و امنیتی است و نمایش نباید اجرا شود».

سهراب‌ پور با اشاره به اینکه ظرفیت سالن می‌توانست کامل باشد، از مشکلات اولین شب گلایه و بیان کرد: «به واسطه اینکه خود ما هم سردرگم بودیم، تنها کاری که کردیم این بود که اعلام نکردیم این مراسم اجرا نخواهد شد تا تقصیر ما نباشد. از همه‌ تان عذرخواهی می‌کنم و شرمنده یکایک شما عزیزان هستم. گروه نمایشی ۴۸ ساعت است که شبانه‌روز تمرین می‌کنند اما به واسطه این سه _ چهار ساعت وقفه‌ای که رخ داد، برخی قرار شد نیایند و برخی بیایند و تمرینات قبل از اجرا دچار اشکال شد».

وی با اشاره به اینکه معمولا در نمایش‌ها گفته می شود عکاسی و فیلمبرداری انجام نگیرد، اظهار کرد: «من به عنوان تهیه‌ کننده اعلام می‌کنم که اینجا می توانید عکس برداری و فیلم برداری کنید البته به صورت محدود و کوتاه».

این تهیه‌ کننده سینما در بخشی دیگر با اشاره به مشکلات فروش بلیت در سایت عنوان کرد: «سه روز است که سایت مدام باز و بسته می‌شود. قاعدتا این برنامه نباید اجرا می‌شد اما به حرمت مهمانانی که حتی اندک هستند ما احساس کردیم باید احترام قایل شویم و این کنسرت نمایش اجرا شود».

این اجرا که بیش از دو ساعت به طول کشید با اجرای قطعات نمایشی به صورت مونولوگ و دیالوگ پیش رفت و نوع کنسرت نمایش بیشتر تداعی‌گر اجراهای نمایشی محمد رحمانیان همچون «ترانه‌ های قدیمی»، «ترانه‌ های محلی»، «لیلا و چند مسافر» بود. اجرای قطعات موسیقایی نیز بر عهده روزبه نعمت‌ اللهی و محمد معتمدی بود که در فاصله هر نمایش یک قطعه موسیقایی اجرا می کردند و برخی از این قطعات از آثار پرطرفدار این خوانندگان بودند مثل ترانه تیتراژ معتمدی برای فیلم سینمایی «سیانور». بازی بخش‌ های نمایشی نیز بر عهده حسین سلیمانی و ریحانه پارسا، ژاله صامتی، سیما تیرانداز، نسیم ادبی، امیر جوانمرد، شهروز دل افکار، شقایق فراهانی و گوهر خیراندیش بود.

با پایان نمایش گوهر خیراندیش با اشاره به ناهماهنگی های اولین شب برگزاری بیان کرد: «متاسفانه تا لحظه‌ای که روی صحنه آمدیم نمی‌دانستیم که می‌توانیم به چشمان شما نزدیک شویم یا خیر».

وی با عذرخواهی از کسانیکه به دلایلی اجرا را ترک کردند دعوت کرد تا دوباره در شب‌های بعد نظاره‌گر این کنسرت نمایش باشند.

در پایان محمد حاتمی کارگردان این اجرا نیز عنوان کرد: «با تمام ناهماهنگی‌ هایی که وجود داشت ممکن بود ما امشب اجرایی نداشته باشیم. قطعا این شب اولین اجرای ما بود و در شب اول خیلی عیب‌ ها بیرون می‌زند».

 

گفتنی است سیما تیرانداز، گوهر خیراندیش، نسیم ادبی، شقایق فراهانی، ریحانه پارسا حسین سلیمانی، شهروز دل افکار و امیر جوانمرد بازیگران و روزبه نعمت اللهی و محمد معتمدی خوانندگان هفت شهر عشق هستند.

این کنسرت نمایش با موسیقی محمدرضا عقیلی و تنظیم عهده رضا تاجبخش، پنج‌شنبه و جمعه، نهم و دهم اسفند ماه نیز در هتل اسپیانس پالاس روی صحنه می‌رود.

هفت شهر عشق,نمایش هفت شهر عشق,کنسرت نمایش هفت شهر عشق,هتل اسپیانس پالاس
آمار بازدید : 1,154
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500